خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه ایجاد هر واحد یک‌هزار متری استاندارد گلخانه‌ای به‌طور میانگین 140 میلیون تومان هزینه دربر دارد، گفت: در صورت اخذ مجوز تأسیس، متقاضی به بانک معرفی و تا 80 درصد مبلغ برآورد طرح، تسهیلات پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۶۸۵۴
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

فرزاد قاسمی  با برشمردن مزایای ترویج کشت گلخانه‌ای، اظهار داشت: در حال حاضر 23 واحد کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی در لارستان وجود دارد.

وی بابیان اینکه این واحدها در 11 هکتار زمین استقرار دارند، افزود: در مزارع کشت گلخانه‌ای لارستان برای 66 نفر به‌طور مستقیم و 88 نفر به شکل غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه میانگین برداشت محصولات در گلخانه‌های لارستان در هر هکتار 182 تُن است، ادامه داد: در گلخانه‌های لارستان برای کشت محصول خیارسبز 150 تُن در هکتار و برای گوجه‌فرنگی تا 250 تُن محصول در هکتار برداشت شده است.

معاون مدیرکل جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: در حال حاضر محصولاتی ازقبیل خیار سبز، گوجه‌فرنگی، سبزی‌ها، فلفل، ریحان، بادمجان، نشا صیفی‌جات و غیره در گلخانه‌های لارستان تولید می‌شود.

وی در مورد برنامه‌های جهاد کشاورزی لارستان برای ترویج کشت محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان، عنوان کرد: آموزش جامعه هدف، برگزاری بازدیدهای علمی و ترویجی، صدور مجوزهای تأسیس و بهره‌برداری، جذب تسهیلات بانکی و غیره ازجمله این برنامه‌هاست.

قاسمی در پاسخ به سؤالی درباره بودجه موردنیاز برای احداث یک گلخانه یک‌هزار متری، گفت: در حال حاضر، برای هر واحد یک‌هزار متری استاندارد، به‌طور میانگین 140 میلیون تومان هزینه دربر دارد.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به تسهیلات این نهاد برای علاقه‌مندان به ایجاد واحدهای گلخانه‌ای، افزود: در صورت اخذ مجوز تأسیس، متقاضی به بانک معرفی و تا 80 درصد مبلغ برآورد طرح، تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی در مورد مزایای کشت گلخانه‌ای نسبت به سایر انواع کشاورزی، اضافه کرد: کاهش مصرف آب، افزایش عملکرد، امکان تولید محصول سالم، امکان تولید محصول خارج از فصل ازجمله فواید کشت‌های گلخانه‌ای است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها