کریمی در تشریح نشست امروز کمیسیون اقتصادی:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در پی ارائه تقاضای طرح تحقیق و تفحص توسط تعدادی از نمایندگان،‌ طرح مذکور در دستور جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۱۶۸۷۷
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست دیروز عصر کمیسیون متبوعش،‌ اظهار داشت: جلسه دیروز با دستور بررسی طرح تحقیق و تفحص از مناطق آزاد تجاری و صنعتی و با حضور اعضا برگزار شد.

 

وی افزود: در پی ارائه تقاضای طرح تحقیق و تفحص توسط تعدادی از نمایندگان، برگزاری نشست‌های مقدماتی امروز برای بررسی این پیشنهاد، طرح مذکور در دستور جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین عنوان کرد: متقاضیان طرح در جلسه حضور داشتند که بنده به عنوان نماینده متقاضیان مطالب و موارد موردنظر را بر اساس محورهای تعیین‌شده و متناسب با زمان مشخص مطرح کردند.

 

کریمی ادامه داد: در این جلسه در مسائل مختلفی مانند حوزه صادرات و واردات در مناطق آزاد تجاری، واگذاری زمین و تخلفات این حوزه و همچنین نحوه عزل و نصب مدیران در مناطق آزاد تجاری و صنعتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی افزود: در ادامه جلسه همچنین درخصوص بررسی وضعیت نیروی انسانی در مناطق آزاد و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد که نشان‌دهنده رشد تعداد کارکنانش بود،‌نیز مباحثی مطرح شد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد: بر روی بحث هزینه‌های برگزاری اجلاس آیورا (نخستین اجلاس روسای مناطق آزاد) هم مطلب مهمی مطرح شد که علی‌رغم اینکه استقبال چندانی از سوی کشورهای عضو این اتحادیه جهانی در این اجلاس صورت نگرفته بود، اما هزینه‌های بسیار زیادی برای آن صرف شده بود که این موضوع از جمله موارد طرح تحقیق و تفحص از مناطق آزاد تجاری و صنعتی بود. 

 

«ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد پاسخ‌ها و توضیحاتی در طی سوالات نمایندگان ارائه داد که به دنبال آن با توجه به اینکه تعدادی از اعضا در اواسط جلسه از محل نشست خارج شده بودند، مقرر شد در جلسه بعدی مطالب باقی‌مانده و همچنین رأی‌گیری نهایی برای طرح صورت گیرد که در صورت رأی‌آوردن این طرح در کمیسیون، به صحن ارائه خواهد شد».

 

کریمی در ادامه با بیان اینکه هدف از تحقیق و تفحص از مناطق آزاد بحث بررسی شرایط موجود در این مناطق و همچنین تلاش برای بهتر شدن وضعیت اداره امور این مناطق است. رسالتی که قانون برای مناطق آزاد تعریف و تعیین کرده باید اجرا شود. در حد ممکن باید این نقش به‌درستی ایفا شود، علاوه بر توصیه کمیسیون بر این موضوع در اقتصاد ملی هم برای رشد اقتصاد و توسعه ملی هم باید تلاش کرد که متأسفانه آنچنان آنطور که باید این نقش و رسالت ایفا نشده است.

 

وی در خاتمه گفت: هدف مهم این طرح انجام رسالت و وظیفه در این حوزه است تا بتوانیم مدیریت بهتری در این زمینه داشته باشیم.

ارسال نظرات