در جاده سبز انقلاب، همراه با خون سرخ شهدا؛

ایستگاه دوم؛ شهید قربانلعی فتحی

دهه فجر اوج شکوه ملتی است که مردان و زنان ایران اسلامی از کوچک و بزرگ، پیر و جوان در تبلور آن پا به پای هم آمدند و همراه و همدل با گذر از فراز و نشیب های روزگار در برابر طاغوت ایستادند.
کد خبر: ۸۸۱۶۹۰۱
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

مردمی که با صلابت خود کوه ها را به رشک واداشتند. و با لبیک به پیر مرادشان به جهانیان ثابت کنند که با نثار جان خویش پایبند همه ارزش های اسلامی و انقلابی هستند که امام خمینی(ره) آن را به زیبایی از فرهنگ عاشورا وام گرفت و به امت خویش آموخت که هرگز زیر لوای جور و ستم سرخم نكنند.

خبرگزاری بسیج به بهانه گرامیداشت یاد و خاطره این دلاور مردان و شيرزنان ایرانی، در وسع خود در این ماه برگی از تقویم زندگی شهدا را ورق می زند که در اعتلای انقلاب اسلامی با نثار خون خود، حیات دوباره به تاریخ پر افتخارمان بخشیدند.

شهید قربانعلی فتحی سال 1300 در روستای آلاکوزه(کابدول) آذرشهر به دنیا آمد و دورانی کودکی را نزد پدر به کار کشاورزی و دامپروری مشغول شد و با ورود به دوره جوانی به آذرشهر مهاجرت و با فروش زمین های روستا در شهر زمین و باغ خریده و ازدواج می کند.

وی همزمان با سال های انقلاب ضمن کار در مزرعه و باغ خود، در تظاهرات شرکت و اخبار مربوط به انقلاب را از طریق پسرش که در تهران بود پیگیری و اعلامیه های امام خمینی(ره) را در جلسات مسجد امام حسین(ع) آذرشهر بین دوستان خود پخش می کند.

شهید فتحی پس از بارها شرکت در تظاهرات هفتم فروردین 57 زمانی که در خانه اش را برای پناه دادن به مردم شرکت کننده در تظاهرات باز می کند روی بام خانه به ضرب گلوله به شهادت می رسد و مردم پیکر او را از همانجا تشییع و در مزارستان آذرشهر به خاک می سپرند.

 
رقیه غلامی

ارسال نظرات
پر بیننده ها