خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی مراغه در حاشیه آیین افتتاح این دفتر گفت: با آغاز به کار این دفتر، محصول سیب مراغه به عنوان برند برتر سیب، برای نخستین بار در کشور از طریق بورس عرضه می شود.
کد خبر: ۸۸۱۶۹۰۲
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

محمد نریمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی افزود: با راه اندازی این مرکز 178 تن سیب مراغه در بورس محصورلات کشاورزی به فروش رفته است .

وی به حذف دلال ها و باز شدن مستقیم پای خریداران به این شهرستان را از ره آوردهای راه اندازی این دفتر برشمرد و اظهار داشت: با آغاز به کار این دفتر واسطه گران و دلال ها حذف خواهد شد و میزان صادرات این محصول هم افزایش می یابد .

نریمانیبه افزایش ظرفیت سردخانه های محصولات کشاورزی در این شهرستان در سه سال اخیر هم اشاره و بیان کرد: با حمایت های دولت ظرفیت این واحدها از 27 هزار تن به بیش از 140 هزار تن در سال جاری رسیده و این امر ظرفیت مناسبی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را فراهم می کند.

230هزار تن سیب سالانه در مراغه تولید می شود که 70درصد آن به دیگر شهرهای و کشور های همجوار مانند عراق و ارمنستان و پاکستان صادر می شود که مقام نخست تولید سیب و محصولات باغی در استان را دارد.

دفتر بورس محصولات کشاورزی شمالغرب کشور همزمان با دهه مبارک فجر به طور رسمی در مراغه افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

ارسال نظرات