آرش قاسمی گفت: انیمیشن «پشت دروازه بهشت» به لحاظ کیفی شبیه به یک اثر هالیوودی است که برای کاراکتر‌های آن طراحی صدا انجام دادم.
کد خبر: ۸۸۱۶۹۸۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، آرش قاسمی صداگذار شناخته شده سینما در ارتباط با انیمیشن «پشت دروازه بهشت» به کارگردانی (علی نوری اسکویی) گفت:  ابتدا باید در ارتباط با انیمیشن بگویم به لحاظ کیفی آنچه که تا به امروز در کشورمان شاهد بودیم چند پله بالاتر است و واقعاً با بسیاری از آنها قابل قیاس نیست. در واقع می‌توانم بگویم انیمیشن «پشت دروازه بهشت» به لحاظ کیفی شبیه به یک اثر هالیوودی است.

وی در ادامه افزود: در این انیمیشن سینمایی با یک روایت سه‌گانه مواجه هستیم که روایت چمران یکی از آنها است. مخاطبین این اثر هم می‌توانند کودکان و هم بزرگسالان باشند و به طور کلی اگر یک  خانواده به همراه هم برای دیدن این فیلم به سینما بروند قطعاً‌ همه‌شان لذت می‌برند و فیلم را دوست خواهند داشت، در واقع اثری را که یک خانواده به همراه هم بتوانند ببینند می‌توان مهم تلقی کرد.

صداگذار فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳»‌ اظهار کرد: در انیمیشن همواره شاهد شخصیت‌هایی هستیم که به طور معمول نمی‌توان برای آنها صدایی را متصور شد و یکی از وظایف سنگین و ویژه صداگذار این است که برای آنها صدای مناسب انتخاب کنند.

او همچنین گفت: زمانی می‌توانیم در یک انیمیشن به یک خلاقیت بیشتر و والاتر برسیم که بتوانیم برای شخصیت‌های آن که صدای برونی و واقعی نمی‌توان برایشان تصور کرد طراحی صدا و صداسازی صورت بگیرد صدایی که شبیه به کاراکتر خلق شده باشد و به شخصیت‌پردازی آن لطمه وارد نکند. انتخاب این نوع صدا و همچنین ساخت طراحی آن امری بسیار مهم و تجربی است.

قاسمی در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد‌: در میان سایر فیلم‌های بخش سودای سیمرغ این انیمیشن تنها انیمیشن سینمایی خواهد بود. امیدوارم که به دلیل انیمیشن بودنش داوران که خودشان از بدنه سینما هستند صداگذاری و سایر بخش‌های تکنیکی فیلم را نادیده نگیرند.

او همچنین عنوان کرد: بدون تعارف باید بگویم صداگذاری انیمیشن «پشت دروازه بهشت»‌به کارگردانی علی نوری‌اسکویی یکی از بهترین آثاری بود که صداگذاریش را انجام داده‌ام. خلاقیت‌هایی در مبحث طراحی صدا و صداسازی صورت گرفته است که امیدوارم مورد توجه مخاطبین و داوران قرار بگیرد.
ارسال نظرات