نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه یکی از عوامل موثر در سلامت اخلاقی و ازدواج های پایدار را بهره مندی از دانش ازدواج دانست.
کد خبر: ۸۸۱۷۰۲۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا جواهری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با بیان این که در فرهنگ اسلامی ازدواج دانشجویی از جایگاه برجسته ای برخوردار است، گفت: یکی از عوامل موثر در سلامت اخلاقی و ازدواج های پایدار، بهره مندی از دانش ازدواج است.
 
وی ادامه داد: اسلام تاکید مسلمی بر آموزش مهارت های ازدواج دارد چراکه ازدواج توام با دانش و مهارت های لازم، راه کمال و سعادت زوج های جوان را هموار کرده و سبب می شود تا از طلاق حاصل از جهالت، نادانی و ناآگاهی زوجین پیش گیری شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین جواهری با اشاره به اهمیت و ارزش آموزش های پیش و پس از ازدواج در تداوم و پایداری پیوند زناشویی تصریح کرد: آموزش های کاربردی توسط متخصصان مومن برای زوج های جوان، منجر به مصونیت پیوند آنان از طلاق و جدایی می شود.
 
نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این که باید آموزگاران مهارت های ازدواج برای دانشجویان از چهره های برجسته حوزوی و دانشگاهی گزینش شوند تا بتوانند این پیوند دانشجویی را در راه اعتلای دین و ایمان شکل دهند، گفت: حقیقتا استعداد زوج های جوان با ازدواج شکوفا شده و راه رشد علمی اینگونه بر روی آنان گشوده می شود.
 
وی با بیان که اسلام دختران و پسران عزب و ازدواج نکرده را اشرار نامیده و مورد نکوهش قرار داده است، خاطر نشان کرد: شهوت جنسی در جوانان عامل گرفتاری و آسیب در جامعه بوده که به این سبب لازم است تا ازدواج های دانشجویی با آموزش های کاربردی و پیوسته، آغاز و تداوم پیدا کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین جواهری طرح همسفر تا بهشت را به شرط بهره گیری از آموزش های اساتید و مدرسان مومن، متعهد و متخصص، کاربردی و ضامن پایداری ازدواج های دانشجویی دانست.
 
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که روانشناسی غربی برای آنسوی مرزها تهیه شده و برای زوج های مسلمان کشورهای اسلامی کاربردی ندارد، اظهار کرد: باید آن روانشناسی در داخل کشور بازتولید و بومی شده و بر اساس مبانی دینی ارائه شود.
 
وی با بیان این که برخی مشکلات عدیده زوج های جوان به مشاوره های گمراه کننده روانشناسان غربی ارتباط دارد، بیان کرد: بی شک شخصیت های ناآشنا به ارزش های دینی و آموزه های وحیانی نمی توانند در هدایت زوج های مسلمان کشور های اسلامی موفق باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین جواهری ادامه داد: طرح ملی همسفر تا بهشت در شکوفایی استعداد زوج های جوان به شرط بهره گیری از شرایط روز کاربردی بوده و زمینه پایداری ازدواج را فراهم می کند.
 
وی با بیان این که تاکید اسلام بر ازدواج در نوجوانی و آغاز جوانی است، بیان کرد: دختر و پسر باید کفو یکدیگر را پیدا کرده و از راه ارتباطات خانوادگی و گفتگو با یکدیگر در محضر خانواده طرفین هم را بشناسند چراکه ازدواج های بدون وساطت خانوداه ها عامل گرفتاری و مشکلات عدیده ای است.
 
نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه یکی از مهمترین راه های شناسایی همسر مناسب را در کلاس درس و فضای دانشگاهی دانست و گفت: راه گفتگوی سودمند در جریان قراردادن خانواده و آشنایی با اخلاق یکدیگر در جلسات پرسش و پاسخ است.
 
حجت الاسلام و المسلمین جواهری افزود: ازدواج هایی در محیط علم و دانش از سوی دو دانشجو با انگیزه های مناسب و دینی می تواند به پیشرفت و اعتلای شخصیتی زوجین و اشتغال مرد کمک کند.
 
وی در ادامه ایمان و عمل صالح را رکن اصلی و تقوا، زهد، ساده زیستی، دوری از تجمل گرایی و تشریفات را از دیگر ارکان پایداری ازدواج برشمرد و تصریح کرد: زوج های جوان اهلِ نماز، روزه و التزام به احکام شرعی، زندگی با نشاط، پویا و آرامی نیز خواهند داشت.
 
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که شناخت میراث یکدیگر، توجه به حقوق متقابل زن و مرد و عمل به تکالیف شرعی جنسی درون خانه نیز در پایداری و استحکام ازدواج موثر است، خاطر نشان کرد: شناخت حقوق زوجین و رعایت آن ازدواج را پایدار و همیشگی می کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین جواهری عوامل طلاق و جدایی را نهفته در بی ایمانی، بی تقوایی، جهالت، تجمل گرایی، تشریفات، لجبازی، خودخواهی و خودمحوری دانست و گفت: اگر موانع رشد و پیشرفت شناسایی و در رفع آن کوشش شود، راه پیشرفت و تعالی بر زوج های جوان گشوده می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها