مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

خسارت های وارده به محیط طبیعی به حساب خزانه واریز می شود

برخلاف فشارهای وارده، بر اساس قوانین میزان خسارت های وارده به محیط طبیعی توسط معادن دریافت و به حساب خزانه واریز می شود.
کد خبر: ۸۸۱۷۰۶۸
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در نشست مشترک حفاظت محیط زیست استان زنجان با اعلام اینکه "تا وقتی حساسیتها در مورد وضعیت نامطلوب و عوامل آسیب زا به منابع ملی و طبیعی را در بین مردم ایجاد نکنیم در اجرای برنامه های حفاظتی خود موفق نمی شویم"، ابراز کرد: نقشه های امور اراضی و منابع طبیعی باید با هم منطبق شوند تا مشکل بین مردم و منابع طبیعی برطرف شود، امسال متعهد شده ایم تا 40 هزار هکتار در سطح استان نقشه های مربوطه را با امور اراضی یکدست کنیم.

خلیل آقاجانلو آتش سوزی را از عوامل خسارت زای منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: برخلاف فشارهای وارده، بر اساس قوانین میزان خسارت های وارده به محیط طبیعی توسط معادن دریافت و به حساب خزانه واریز می شود.

وی با بیان این که موافق جاده کشی نیستیم، ابراز کرد: اداره منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست باید از طریق استانداری با این موضوع مقابله کنند.

این مقام مسول ضمن تاکید بر اجرای طرح بیابان زدایی و پیگیری این مهم در سطح ملی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری تنگاتنگ، دستگاه های مربوطه در حفظ و حراست از محیط زیست و منابع ملی و طبیعی موفق تر عمل کنند.

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در نشست مشترک با مسولان منابع طبیعی جاده کشی و برخی پروژه های عمرانی را مغایر باطرح های مربوط به حراست از منابع طبیعی دانست و گفت: نباید به بهانه توسعه، عرصه های ملی و طبیعی و محیط زیست را به خطر بیاندازیم.

سیدرضا موسوی ضمن تاکید بر رصد مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست اظهار کرد: با تلاش های مضاعف و با وجود محدودیت تمامی مناطق هدف را کنترل می کنیم.

با بیان این که مناطق تحت حفاظت خود را در راستای حفظ منابع ملی و طبیعی مدیریت می کنیم به تاثیر سوء چرای بیش از حد از ظرفیت به مراتع و عرصه های ملی و طبیعی استان اشاره کرد.

این مقام مسول بر لزوم کنترل دقیق ورود و خروج دام بر اساس پروانه چرای صادر شده در مناطق تحت حفاظت محیط زیست توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکید کرد.

وی با اشاره به استقرار معادن در نقاط مختلف استان عنوان کرد: این معادن واقعا به محیط زیست و طبیعی صدمه می زنند و آلودگی هایی را در سطح استان ایجاد می کنند که ضروری است سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان و دستگاه های مربوطه در این زمینه اقدامات جدی را انجام دهند.

موسوی جاده کشی و برخی پروژه های عمرانی را مغایر باطرح های مربوط به حراست از منابع طبیعی دانست و گفت: نباید به بهانه توسعه، عرصه های ملی و طبیعی و محیط زیست را به خطر بیاندازیم.

در ادامه محمدرضاگلمحمدی، رییس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در این نشست حفظ و حراست از منابع ملی و طبیعی را وظیفه ذاتی این دستگاه اعلام کرد و افزود: متاسفانه مردم هیچ آشنایی با وظایف اداره کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست ندارند.

گل محمدی از مسولان حفاظت محیط زیست خواست تا در مباحث آموزشی با این اداره همکاری کنند.

جلیل سلطان نژاد، معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی استان زنجان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: دفاع از حقوق دولت از اهداف این اداره کل می باشد به همین دلیل در مساحی و نقشه برداری، دقت را اصل اساسی می داند.

وی ضمن مخالفت با جاده کشی تصریح کرد: مسولان استان نیز باید در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و حفاظت محیط زیست همکاری کنند و دغدغه های آنان را درک کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار