نماینده مقام معظم رهبری و عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زنجان:
کودکان تازه‌های آفرینش عالم خلقت هستند به همه شما تبریک می‌گویم، زیرا خداوند این توفیق را نصیب‌تان کرده است که در کنار تازه‌های آفرینش عالم خلقت خدمت کنید.
کد خبر: ۸۸۱۷۰۹۲
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده مقام معظم رهبری و عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دیدار و نشستی با مربیان و کارکنان کانون استان زنجان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران کانون استان زنجان از فعالیت‌ها وعملکرد قابل توجه کانون پرورش فکری در استان زنجان قدر دانی کرد. نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به رسالت کانون در چرخه زندگی سالم کودکان و نوجوانان گفت: تمام پایه‌های یک زندگی سالم در دوران کودکی شکل می‌گیرد و این وظیفه‌ی اولیای تربیتی و پدران و مادران را سنگین‌تر می‌کند و نقش مربیان کانون نیز در فراهم کردن زمینه زندگی سالم برای کودکان بسیار با اهمیت است.

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری افزود: کانون دارای مرجعیت در حوزه کودکان و نوجوانان درکشور است. این نه به این معنا که به این جایگاه به صورت کامل دست پیدا کرده باشد ولی به صورت اجمالی این مسئله پذیرفته شده است این نکته خود اعتبار خاصی را به کانون بخشیده است.

وی این مرجعیت را در این چهار دهه اخیر، ظرفیتی دانست که انقلاب به این عرصه آورده و متذکر شد نزدیک به سه دهه اخیر عنایت ویژه ای که رهبر فرزانه و عالیقدر ما نسبت به کانون داشته و به آن اعتماد و در عین حال از آن توقع دارند.

عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به تاکید‌های مقام معظم رهبری در مورد کانون افزود: فضای کانون زمینه‌ای آماده برای تربیت کودکان بر اساس آموزه‌های دینی و رسالت پیامبران است و از آن‌جایی که برای کانون نظیر و بدیلی وجود ندارد این کار باید در کانون به شکل صحیح انجام شود.

وی به راهبرد نهایی دشمنان میهن و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت دشمنان ما راهبرد نهایشان عبارت است نفوذ از طریق کودکان برای آینده یعنی درست همان جایی که ما امید داریم این حرکت توفنده و بالنده امتداد پیدا کند و به مقصد برسد آنها با ترفندهای خاص در ادامه راه ایستادند تا همه حرکت‌های ما را عقیم و جلوی تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان ما را بگیرند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری ضمن اشاره به این‌که کودکان تازه‌های آفرینش عالم خلقت هستند گفت: به همه شما تبریک می‌گویم، زیرا خداوند این توفیق را نصیب‌تان کرده است که در کنار تازه‌های آفرینش عالم خلقت خدمت کنید.

نماینده مقام معظم رهبری همچنین از فرهنگ انقلاب اسلامی و درس ویژه که امام خردمند و عالی قدر به ما یاد داد یادآور شد و گفت: مقام معظم رهبری در جمع زیادی از فعالان فرهنگی نکته‌های رو فرمودند راجع به آیه «لا یکلف الله الا وسعها» با این بیان که امکان ندارد خدای متعال به کسی تکلیفی رو ارائه کند مگر اینکه وسعش رو هم داده باشد ودر اصل الان کانون یک همچنین رسالتی را بر عهده دارد.

حاج علی اکبری کانون را بسیار سبک بال دانست و گفت: کانون سبک بال این امکان را دارد که بتواند متناسب با زمان، متناسب با نیاز و متناسب با شرایط، خودش را هماهنگ کند، آرایش متناسب را به خودش بگیرد ولی در عوض سازمان‌های دیگر نمی‌تواند به این زودی ها خودشان را با موقعیت هماهنگ کنند کما اینکه نتوانسته‌اند بعد از این همه سال از این عقبه‌ها و از این پیچ و خم‌ها به آسانی عبور کنند،کانون مزیتش همین سبک بال بودن و انعطاف پذیر بودنش است، نباید این را از دست داد این موضوعبرای حفظ، تدابیری لازم دارد که یکی از آن تدابیر عبارت است از حفظ ابتکار وخلاقیت، کانون همواره باید محیط افکار نو، اندیشه‌های نو باشد.

حاج علی اکبری خطاب به مربیان گفت: سرمایه کانون مربیان کانون هستند تا آنجا که من دیدم از نزدیک جایی که عاشقانه مهربانانه مادرانه و مبتکرانه در انتقال مضامین و مفاهیم فرهنگ و ارزشها به نسل آینده خدمت می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان ابراز امیدواری کرد که حضور مربیان دل‌سوز در کنار کودکان، در تکوین شخصیت‌های مومن، رشید، بلندنظر و امین و مودب کودکان موثر باشد و این نوید را به همکاران کانون داد که زمینه رشد برای شما عزیزان بهتر از گذشته فراهم است.

محمد نقی صالحی مدیر کل کانون استان زنجان در ابتدای این دیدار، گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد کانون در دو سال گذشته را ارائه کرد و اظهار داشت همه تلاش ما، آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان دانا و توانا در طراز جمهوری اسلامی است.

صالحی به توسعه متوازن کانون استان در دوسال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: توسعه فعالیت‌های کانون در مناطق محروم وکم برخوردار از برنامه‌ها و اهداف اساسی کانون استان است به همین منظور کتابخانه های سیار روستایی در برخی از این مناطق راه اندازی شده و در بقیه مناطق محروم ادامه خواهد داشت.

لازم به توضیح است که کانون استان زنجان در سال گذشته در غنی سازی اوقات فراغت؛ ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان استان از سوی مسوولین استان مورد تجلیل قرار گرفته است.

ارسال نظرات