مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم بزرگترین رویداد قرآنی در کشور و بزرگترین فعالیت در حوزه حفظ قرآن است.
کد خبر: ۸۸۱۷۱۳۸
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کردستان در جلسه هماهنگی آزمون پنجمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: سازمان اوقاف در طرح تربیت حافظان قرآن کریم به رسالت خطیر خود در حوزه حفظ قرآن و وظایف قرآنی نزدیک می شود.

 

وی گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم یکی از بحث های محوری فعالیت های قرآنی و از منویات مقام معظم رهبری است.

 

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: سازمان اوقاف در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، از سال 91 طرح تربیت حافظان قرآن را آغاز نموده است که تا کنون بیش از یک میلیون حافظ تحت پوشش طرح قرار گرفته اند.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه با اشاره به وجود 32 هزار نفر حافظ قرآنی در استان گفت: استان کردستان قابلیت و ظرفیت های فراوانی در طرح تربیت حافظان قرآن دارد.

 

وی به اجرای تفاهمنامه بین سپاه بیت المقدس و اداره کل اوقاف استان کردستان در جهت هم افزایی و ترویج برنامه های قرآنی طی سالجاری اشاره کرد و گفت: همکاری و همراهی سپاه کردستان در طرح تربیت حافظان قرآن با سازمان اوقاف موجب اجرای هرچه باشکوه تر این طرح در استان شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: امسال 8100 نفر از مجموعه قرآنی استان کردستان تحت پوشش طرح حافظان قرآن کریم قرار گرفته و ثبت نام نموده اند.

 

وی افزود: آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم که از بتدای سال تاکنون کلاس های آن برگزار شده است، در تاریخ 16 لغایت 28 بهمن ماه آزمون شفاهی و در تاریخ 28 بهمن ماه نیز آزمون کتبی در مساجد و نواحی مقاومت بسیج سپاه استان برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم بزرگترین رویداد قرآنی در کشور و بزرگترین فعالیت در حوزه حفظ قرآن است.

 

وی اظهار داشت: در پایان برگزاری آزمون طرح، گواهینامه پایان دوره آموزشی حفظ به نفرات برتر دو آزمون شفاهی و کتبی اعطا می شود و برندگان جوایز نفیسی مانند سفر عتبات عالیات و مشهد مقدس دریافت می‌کنند.

 

حجت الاسلام نوروزی در خاتمه اذعان داشت: امسال برای اولین بار در پی انعقاد تفاهم نامه مابین سپاه بیت المقدس و اوقاف کردستان با استفاده از ظرفیت حلقه های صالحین بسیج مشارکت گسترده ای در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان کردستان صورت گرفته است.

 
 

ارسال نظرات