خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی:

بیش از 2500 نفر عضو بسیج جامعه پزشکی هستند

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: جامعه هدف ما 5 هزار نفر هستند که از این تعداد بیش از 2 هزار و 500 نفر عضو بسیج جامعه پزشکی هستند و تا پایان برنامه ششم توسعه تا 70 درصد از جامعه هدف را تحت پوشش قرار می دهیم.
کد خبر: ۸۸۱۷۱۵۱
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

محمدرضا فخر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: برنامه های مرتبط با بسیج جامعه پزشکی به مباحث خدمت رسانی و فضا سازی مراکز درمانی که در کانون های تابعه بسیج جامعه پزشکی در سطح استان مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه در برنامه های خدمات رسانی 2 برنامه عمده و بزرگ در حال انجام است عنوان کرد: همکاری در تیم پزشکی دندان پزشکی و بهداشتی در روستای چشمه بید و روستاهای اطراف در منطقه زیرکوه و در معدن قلعه زری است.

وی ادامه داد: تعدادی از همکاران ما در خوسف با گروه جهادی بقیه الله نیز همراه شدند و عمده فعالیت آنان در حوزه خدمات آموزشی، بهداشتی و دندان پزشکی است . متخصص زنان، مامایی و عفونی نیز یک روز در منطقه خدمت رسانی دارند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه به طور عمده خدمات آموزشی و بهداشتی در این اردوها پررنگ تر است گفت: اختتامیه این اردوها با آغاز دهه مبارک فجر همزمان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در معدن قلعه زری آسیب شناسی روانشناختی برنامه محوری است و پروژه تحقیقاتی و مهم است که مشکلات و مباحث روانشناختی را در منطقه احصاء خواهند کرد.

فخر با بیان اینکه در معدن قلعه زری یکی از خدمات رسانی ها در مورد استفاده از توان سایر سازمان ها در کنار بسیج است افزود: با همکاری کمیته امداد 500 بسته بهداشتی در معدن قلعه زری توزیع می شود.

وی ابراز داشت: به عنوان هم افزایی و تمرین همکاری در برنامه ها دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت شهرستان ها، کمیته امداد و هلال احمر در این برنامه ها با بسیج همکاری دارند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: کلیه خدمات به مردم در این طرح ها رایگان است و پزشکان نیز هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند و خالصانه برای ارائه خدمت به محرومین می آیند.

وی ادامه داد: در هفته آینده نیز به مناسبت دهه فجر انقلاب با همکاری ناحیه بسیج سپاه بشرویه و دانشکده دندان پزشکی استان ارائه خدمات دندان پزشکی در بشرویه داریم.

فخر اظهارکرد: در سطح استان 7 کانون بسیج جامعه پزشکی داریم که 3 کانون در مرکز استان و بقیه در شهرستان های نهبندان، قاین، فردوس و طبس است. 3 دفتر بسیج جامعه پزشکی در شهرستان های سرایان، درمیان و سربیشه داریم.

وی بیان داشت: برنامه های عقیدتی و خدمات رسانی را کانون های بسیج جامعه پزشکی در دستور کار دارند و در جهت حفظ انسجام در ارائه خدمت به محرومین و بصیرت افزایی فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: تا پایان سال جاری دفتر مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی را راه اندازی می کنیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی افزود: جامعه هدف ما 5 هزار نفر هستند که از این تعداد بیش از 2 هزار و 500 نفر عضو بسیج جامعه پزشکی هستند و تا پایان برنامه ششم توسعه تا 70 درصد از جامعه هدف را تحت پوشش قرار می دهیم.

وی ادامه داد: 30 حلقه صالحین فعال در سطح استان داریم و امسال 28 سرگروه صالحین در مرکز استان آموزش دیده اند.

فخر اضافه کرد: برنامه های سازمان یک سری برنامه های ابلاغی داریم که هر ساله در قالب سازندگی، فرهنگی و نیروی انسانی است و ما برنامه ها را بومی سازی و تقسیم به کانون ها برای اجرا ابلاغ می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اهم برنامه ها خدمات رسانی و اعزام تیم های ویزیت رایگان، اعزام تیم های تخصصی و تک تخصصی به مناطق محروم، معرفی بیماران نیازمند به مراکز درمانی و برپایی بیمارستان ثابت و صحرایی را داریم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: مهمترین برنامه های فرهنگی سالی یک یادواره شهدای بسیج جامعه پزشکی است که امسال اسفند ماه در طبس داریم.

وی بیان داشت: تشکیل حلقه های صالحین در مراکز درمانی داریم. شورای بسیج جامعه پزشکی در استان و شهرستان ها داریم و کارگروه سلامت ذیل شورای عالی بسیج استان فعال است که طرح دیابت را پیگیری و در سال آینده مقدمات کار را فراهم می کنیم.

فخر با بیان اینکه در زمینه اقدامات بسیج اساتید جامعه پزشکی هم پیگیری های لازم را انجام می دهیم گفت: ایستگاه مطالعه را با همکاری معاونت فرهنگی سپاه استان در 15 مرکز درمانی دائر کردیم.

وی اظهارداشت: ویزیت رایگان و اطعام در چند روستا در ماه مبارک رمضان، اعزام 25 نفر از اعضای کانون بسیج جامعه پزشکی به مدت دو هفته در کاظمین و برپایی ایستگاه سلامت در مناسبات مختلف و در میعادگاه نماز جمعه را در طول سال داریم.

وی خاطرنشان کرد: بسیج جامعه پزشکی بستری برای حضور همکاران پزشک، پرستار و پیراپزشک و افرادی که در حوزه سلامت دارای اخلاص و روحیه خدمت هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها