استاندار اردبیل:

افزایش مدت ماندگاری مسافر به نفع سرعین نیست/احداث شهرک لبنیات در سرعین /اصلاح سالن رضا زاده طبق استاندارد جهانی /ادارات مهمانسرا احداث نکنند

استاندار اردبیل گفت:افزایش مدت ماندگاری مسافر به نفع سرعین نیست و اگر در صدد توسعه گردشگری در این شهرستان هستیم باید ایده افزایش ماندگاری مسافر را از ذهن خود دور کنیم.
کد خبر: ۸۸۱۷۲۲۷
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر،استاندار اردبیل در مراسم  افتتاح مجتمع آبدرمانی کوهستان و 16 طرح‌ دهه مبارک فجر در سرعین اظهار کرد:سرمایه‌گذاران بخش گردشگری شهرستان سرعین حمایت می‌شوند و در حال حاضر جذب سرمایه‌گذار هدف اصلی دولت یازدهم در این شهرستان است.

مجید خدابخش افزود: در حال حاضر برگزاری جلسات متعددی را برای سرمایه‌گذاری‌های نیمه‌تمام منطقه در دستور کار قرار دادیم و پس از شناسایی مشکلات و موانع موجود سرمایه‌گذاران مجددا فعالیت خود را آغاز کردند.

استاندار اردبیل در ارتباط با جذب سرمایه‌گذار در  استان گفت: مدیران دولتی باید فضا را فراهم کنند و بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند تا شاهد پیشرفت استان در این زمینه باشیم.

وی تصریح کرد:در سال 92 پولی نداشتیم و به عبارتی صندوق خالی بود اما با درایت دولت تصمیم به جذب سرمایه گذار جهت پیشبرد و پیشرفت پروژه ها گرفتیم.

خدابخش در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری و رفع آن بیان کرد: در سال 92 در استان 20 سرمایه‌گذاری نیمه تمام بود که 15 مورد آن به حوزه گردشگری مربوط بود که با برگزاری جلسات متعدد با سرمایه‌گذاران مشکلات سرمایه‌گذاران را رفع و خوشبختانه سرمایه‌گذاران با آغاز دوباره کار فعال شدند.

استاندار اردبیل گفت:سال قبل با میزبانی کنفرانس های کشور در سرعین مشکلاتی به وضوح دیده شده که ازجمله آن نبود سالن مجهز برای جلسات و کنفرانس ها بود.

وی در مورد  احداث میهمانسراهای مختص ادارات  یادآور شد: اداره‌های استان سعی نکنند در شهرهای گردشگرپذیر همچون سرعین هتل احداث کنند چرا که ایجاد میهمان‌سرا خدمت نیست بلکه برای  جلب رضایت میهمانان آنان را به هتل‌های مجود سوق داده و در جهت حمایت از هتل‌داران نقش مهمی ایفا کنند.

استاندار اردبیل اذعان کرد: در دنیا با میزبانی مسابقات ورزشی بلوغ  مدیریتی  مدیران  را ارزیابی کنند مسابقات ورزشی را محول می‌کنند که ما نیز اردیبهشت ماه سال 96 مسابقات والیبال آسیایی را به میزبانی اردبیل و سرعین قبول کردیم.

وی تصریح کرد:سالن ورزشی رضا زاده مشکلاتی از جمله کفپوش و میزان روشنایی سالن داشت که با حضور کارشناسان، این مسایل  طبق استاندارد جهانی حل وفصل می شود.

خدابخش در مورد افزایش مدت ماندارگاری مسافر در سرعین گفت:ما در گذشته به فکر افزایش مدت ماندگاری مسافر در شهر توریستی سرعین بودیم اما هماگونه من از اساتید و سرمایه گذاران که تجربه بسیاری در امر جذب گردشگر دارند اطلاع یافتم افرایش مدت ماندگاری مسافر نه تنها باعث جذب گردشگر نمی شود بلکه مشکلات موجود در یک منطقه نیز با افزایش این مدت زمان احصا و موجب دلزدگی می شود و این به نفع سرعین نیست.

وی تصریح کرد :اگر می خواهید گردشگری توسعه یابد نباید به فکر افزایش مدت ماندگاری مسافر باشیم همانگونه دیدم با ورود 20 هزار خودرو به سرعین دستور توقف  ورود خودور به پلیس راه دادیم  و این مسئله به این دلیل بود که این حجم از مسافران بیش ظرفیت سرعین بود.

وی گفت:طبق استاندار جهانی کسی که 1000 دلار در سفر به یک مکان هزینه کند گردشگر محسوب می شود که با این حساب مسافرانی که با خود اقلام مصرفی و چادر حمل می کنند گردشگر محسوب نمی شوند.

وی یادآور شد: دولت با ایجاد زیرساخت‌های مناسب  برای جذب سرمایه‌گذار تلاش می‌کند و بنیاد توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح نیز با اجرای این سرمایه‌گذاری جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و جذب گردشگر فعالیت‌های خوبی را در شهرستان سرعین انجام داده است.

استاندار اردبیل به کارخانه تولید پنیر پیتزا  آتشگاه اشاره کرد و گفت:صنایع و مراکز اقامتی و تفریحی سرعین می توانند مکمل یکدیگر باشند و با ایجاد شهرک لبنیات در این روستا می توان مواد خوراکی مورد نیاز را تامین و به خودکفایی رسید.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار