درآمدهای ترکیه از بخش گردشگری این کشور ۳۰ درصد در سال ۲۰۱۶ کاهش یافت که اصلی‌ترین دلیل آن کودتای نافرجام و همچنین حملات تروریستی متعدد در این کشور بوده است.
کد خبر: ۸۸۱۷۲۹۲
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  دفتر آمار دولتی ترکیه طی روز جاری اعلام کرد: درآمدهای این کشور از بخش گردشگری در سال 2016، 30 درصد کاهش یافت. یکی از مهم‌ترین دلایل این مسئله وقوع کودتای نافرجام و همچنین حملات تروریستی متعدد در این کشور محسوب می‌شود که گردشگران را از سفر به ترکیه فراری داده است.

دفتر آمار ترکیه در گزارش خود آورده است، درآمد بخش گردشگری ترکیه در سال 2016، 29.7 درصد کاهش داشته که معادل ضرری 22.1 میلیارد دلاری برای اقتصاد این کشور بوده است.

گردشگری یکی از بخش‌های مهم اقتصاد ترکیه است و 5 درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد و تضعیف این بخش به کاهش شدید رشد اقتصادی در ترکیه منجر شده است.

برای نخستین‌بار از سال 2009 تاکنون رشد اقتصادی ترکیه در 3 ماهه سوم سال گذشته میلادی نزولی شد. 

بسیاری از امکانی که برای گردشگران جذاب است از سوی گروه‌های تروریستی در سال 2016 مورد حمله قرار گرفت. تنها در یک مورد در ماه ژوئن سال گذشته در یک حمله تروریستی و 3 انفجار همزمان در فرودگاه استانبول 47 نفر به کام مرگ فرو رفتند. 

تنها 75 دقیقه پس از آغاز سال 2017 میلادی یک عامل تروریستی 39 نفر را در یک کلوپ شبانه در استانبول ترکیه به قتل رساند.

علی‌رغم تمام آمارهای ارائه شده مقامات ترکیه امیدوارند سال 2017 شرایط گردشگری این کشور بهبود یابد. چرا که روابط این کشور با روسیه به سوی عادی شدن پیش می‌رود و امیدوار هستند گردشگران بیشتری از روسیه به ترکیه در سال 2017 سفر کنند.

وزیر گردشگری ترکیه در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های این کشور اظهار امیدواری کرد: به خواست خدا در سال 2017 شاهد بهبود گردشگری خواهیم بود.

ارسال نظرات