یک روانشناس در گفتگو با «بسیج»:

اختلافات فرهنگی مهمترین عامل طلاق زوجین است

دکتر چگینی گفت: ناهمخوانی هایی که در ملاک های فرهنگی، مذهبی، تحصیلی، سنتی، اقتصادی وجود دارد موجب افزایش تنش و اختلافات زناشویی و در نهایت طلاق می شود.
کد خبر: ۸۸۱۷۳۱۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

ناهمخوانی فرهنگی بین زوج ها از فاکتورهای موثر در طلاق استدکتر سیاوش چگینی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به دلایل افزایش پدیده طلاق در بین خانواده های ایرانی اظهار داشت: بررسی های انجام شده نشان می دهد رابطه های زناشویی که در نهایت به طلاق منجر می شود تحت تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی هستند.

وی افزود: ناهمخوانی هایی که در ملاک های فرهنگی، مذهبی، تحصیلی، سنتی، اقتصادی وجود دارد و همچنین تفاوت علائق افراد و اختلاف سلیقه و نگرش و جهان بینی زوج ها موجب افزایش تنش و اختلافات زناشویی و در نهایت طلاق می شود.

این روانشناس اشکالاتی نظیر نرسیدن به سن بلوغ از نظر سیستم شناختی را در پایدار نبودن ازدواج های امروزی موثر خواند و گفت: اینکه افراد صرفاً به تک بعد رشد جسمی خود اهمیت می دهند و ازدواج می کنند موجب عدم پایداری و دوام نیاوردن زندگی شان خواهد شد، ازدواج برای خیلی از افراد معنادار نیست لذا می توان این مسائل را از فاکتورهای تاثیرگذار در طلاق دانست.

دکتر چگینی بیان داشت: البته این مسئله را نیز باید در نظر داشت که برخی خانواده ها احساس می کنند باید در جزئی ترین مسائل زندگی زناشویی فرزندان خود وارد شده و دخالت های بیجا کنند درحالیکه این کار می تواند به شکست و طلاق آنها منجر شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار