مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در لرستان ؛
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک جدید گاز اضافه می شوند.
کد خبر: ۸۸۱۷۳۶۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان، حمیدرضا عراقی در جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان در جمع خبرنگاران به ۴ برنامه اقتصاد مقاومتی شرکت ملی گاز ایران اشاره کرد و اظهار داشت: گازرسانی به سیستان و بلوچستان، صادرات گاز به عراق و پاکستان، نصب هزار و ۲۰۰ المک مشترک در کل کشور و کاهش ۵ درصدی گازهای گم شده و اندازه گیری آن از جمله برنامه های اقتصاد مقاومتی شرکت ملی گاز است.

وی با اشاره به اینکه پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان آماده افتتاح است، افزود: این پروژه پیش از پایان سال، توسط رئیس جمهور افتتاح می شود و اقدام بسیار بزرگی بوده که اگر برنامه های اقتصادی نبود نمی توانستیم به این استان محروم گازرسانی کنیم.

معاون وزیر نفت گفت: سال گذشته پروژه گازرسانی به ۵ هزار روستا را شروع کردیم که در نهایت سه هزار و ۵۰۰ روستا گازرسانی شدند و تا تا پایان امسال ۴ هزار روستا از نعمت گاز برخوردار می شوند.

عراقی بیان داشت: به دلایل مختلف در سطح کشور با توجه به گستردگی که ۳۰۰ هزار کیلومتر شبکه شهری، حدود ۳۰ هزار خطوط انتقالی و حدود ۷۰ ایستگاه تقویت فشار، مقادیر زیادی گاز هدر می رود که در این راستا راه حل هایی را باید پیدا می کردیم تا سالانه نیم درصد هدر رفت انرژی و هدر رفت گاز را کم کنیم.

وی تصریح کرد: بحث صادرات به عراق و تامین امنیت انرژی در غرب کشور نیز روز گذشته افتتاح شد که در آن حدود ۲۶۰ کیلومتر خط ۵۶ اینچ که قسمتی از خط ششم بود انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک جدید گاز اضافه می شوند، افزود: از این تعداد در حال حاضر حدود ۸۰۰ هزار مورد را در سطح کشور انجام داده ایم که تا پایان سال این امر برای یک میلیون و ۲۰۰ مشترک برسد.

عراقی گفت: در رابطه با بحث جلوگیری از هدر رفت گاز افدامات بسیار زیادی از جمله کنتورهای ارتقا یافته و در آینده کنتورخوانی هوشمند صورت گرفته است که کنتور خوانی هوشمند مقدادی زمان بر است ولی کنتورهای ارتقا یافته را از امسال شروع کرده ایم و امیدواریم تا پایان سال به نتیجه برسد.

انتهای خبر/ز
ارسال نظرات