فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با پرداخت تسهيلات كم بهره در راستاي ايجاد كارگاه هاي توليدي، از هنرمندان صنايع دستي حمايت مي كند و بدون شك سرمایه‌گذاری در صنایع دستی یکی از راه‌های ارزان اشتغال‌زایی است
کد خبر: ۸۸۱۷۳۸۷
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

سرهنگ پاسدار حسن فضلي در حاشيه افتتاح نمايشگاه صنايع دستي اقتصادمقاومتي به مناسبت دهه فجر، در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان اظهار كرد: در راستاي ارائه دستاوردهاي زنان هنرمند شهرستان خاش و در جهت تحقق اقتصادمقاومتي نمايشگاه صنايع دستي به مناسبت دهه مبارك فجر در محل بوستان خانواده برپا شد.

وي بيان كرد: در اين نمايشگاه محصولات هنرمندان و كارآفرينان در عرصه صنايع دستي شهرستان خاش در شاخه ها و قسمت هاي مختلف از جمله سبدها و ليوان هاي سنتي، سوزن دوزي، چرم، داروهاي سنتي و گياهي و غيره در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.

سرهنگ فضلي تصريح كرد: شهروندان خاشي در زمينه صنايع دستي در استان جايگاه بسيار خوبي دارند و در همين راستا با برپايي اينگونه نمايشگاه ها شهروندان و هنرمندان خاشي علاوه بر نمايش آثار هنري و دستي خود، مي توانند به فروش نيز برسانند و از اين راه به لحاظ مالي تا حدودي تامين شوند.

وي با بيان اينكه با برگزاري اين نمايشگاه ها مي توان هنرمندان و فعالان صنايع دستي را تشويق كرد و جهت توسعه كارهاي خود سعي و تلاش كنند، گفت: اين نمايشگاه از 11 لغايت 22 بهمن سال جاري در محل بوستان خانواده برپا و بازديد براي عموم افراد آزاد است.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش با بيان اينكه صنايع دستي سيستان و بلوچستان مي تواند يكي از محورهاي توسعه اقتصادي جهت رفع مشكل بيكاري باشد، خاطرنشان كرد: عرضه محصولات، شناسايي بازارها، بازاريابي جهت ارائه محصولات و ايجاد فضاي رقابتي سالم از اهداف برگزاري اين نمايشگاه است.

وي با بيان اينكه برپايي اين نمايشگاه دست زمينه اي جهت آشنايي با ساير محصولات شهرستان است، افزود: لازم است مسئولان امر در خصوص ترويج كارهاي بومي، سنتي و فرهنگي كه نماد فرهنگ و هنر هر منطقه است تلاش كنند.

سرهنگ فضلي تصريح كرد: نمايشگاه صنايع دستي بستر و شرايط بسيار مناسبي جهت ترويج، توسعه و احياي صنايع دستي بعنوان يكي از نمادهاي فرهنگي هر مرز و بومي است كه بايد همگان به آن اهتمام و توجه ويژه و خاصي داشته باشند.

وي تاكيد كرد: متاسفانه اين روزها از صنعتگران و هنرمندان صنايع دستي حمايت نمي شود تا ضمن اشتغالزايي بتوانند فرهنگ و سنت را در جامعه ترويج دهند كه براي اين مهم مسئولان مربوطه مي توانند تسهيلات كم بهره ارائه دهند.

وي با بيان اينكه سپاه تسهيلات كم بهره براي توليدكنندگان در نظر گرفته است، گفت: سپاه پاسداران همچون ساير زمينه ها در زمينه صنايع و توليدات نيز در كنار هنرمندان صنايع دستي قرار دارد و هر اقدامي كه در جهت ارتقاي اين صنايع باشد را انجام مي دهد و تاكنون نيز در اين خصوص تسهيلات بسياري را جهت حمايت از اين قشر از جامعه ارائه كرده است.

سرهنگ فضلي خاطرنشان كرد: صنايع دستي شهرستان خاش بسيار بي نظير است و تاثير مهمي در توسعه و اشتغالزايي در شهرستان ايفا مي كند و بايد جهت رفع مشكلات اين هنرمندان با دستگاه هاي مربوطه جلساتي برگزار و تا مشكلات مرتفع شود.

وي با بيان اينكه حمايت از صنايع دستي از راهكارهاي تحقق اقتصادمقاومتي در جامعه است، گفت: برندسازي صنايع دستي بايد در اولويت نخست باشد و صرف هزينه جهت تبليغات بدون شك نه تنها هزينه نيست بلكه نوعي سرمايه گذاري در عرصه صنايع دستي به شمار مي رود.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش اظهار كرد: خوشبختانه استقبال هنرمندان از صنايع دستي اين شهرستان بسيار بي نظير بوده است و از اين صنايع دستي شهروندان نيز استقبال زيادي كرده اند و اميدواريم تداوم داشته باشد.

گفتني است؛ همچنين به مناسبت دهه فجر نمايشگاه عكس انقلاب اسلامي نيز در بوستان خانواده افتتاح و در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.

 

ارسال نظرات