خبرهای داغ:
يكي از مراجع تقليد گفت: عزت اسلام اقتضا مي‌كند كه در برابر سياست‌هاي انگليس نسبت به ايران ساكت نباشيم تا دیگر آنها جرأت چنين رفتاري نداشته باشند.
کد خبر: ۸۸۱۷۳۹۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
گستاخي‌هاي انگليس نبايد بي‌جواب بماند/سياست انگليس نفاق است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: امام خمینی(ره) عنایت فراوانی به مسئله عزت مسلمانان داشتند، مسلمانان باید سعی کنند عزت خود را در برابر دشمنان حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ عزت مرز نمی‌شناسد، در اسلام مرزهای جغرافیایی ملاک نیست، بلکه مرز ایمان و عقیده است و باید به کسانی که با ما هم عقیده هستند بیشتر توجه داشته باشیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تأمین و حفظ عزت مسلمانان از جمله آرمان‌های انقلاب است، گفت: اینگونه رفتار با شیخ زکراکی در نیجریه و شیخ عیسی قاسم ناراحت‌کننده است، امام خمینی(ره) هیچ گاه در برابر دشمنان اسلام نرمش و سکوت نمی‌کردند، ایشان به طور عملی بر این امور تأکید داشتند و یکی از اصول انقلاب این است که باید در برابر دشمنان قدرتمند باشیم و قدرت و عزت خود را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که نخست وزیر انگلستان در بحرین علیه ایران مطالبی بیان می‌کند، باید به آنها جواب داد، نباید کسی جرأت داشته باشد اینگونه رفتار کند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد:‌ در جریان فتنه 88 با انگلیس قطع رابطه کردیم و سفارتخانه آنها را بستیم، باید در نظر داشت روباه پیر سیاستی جز نکبت و نفاق ندارد.

وی یادآور شد: انتظار داریم عزت و عظمت اسلام را حفظ کنیم و این راه امام و انقلاب است و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند باید عزت و مصلحت مسلمانان را در نظر بگیرید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عزت اسلام اقتضا می‌کند که در این بخش ساکت نباشیم و حوزه علمیه بیدار باشد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که در اتحادیه عرب علیه ایران مطلبی بیان می‌شود، باید عزت، مصلحت و حکمت اسلام در نظر گرفته شود و نباید اجازه داد آنها چنین سخنانی بیان کنند.
ارسال نظرات