هافبک تیم ملی کشورمان نسبت به ممنوعیت ورود ایرانیان و مردم چند کشور دیگر به آمریکا واکنش نشان داد.
کد خبر: ۸۸۱۷۳۹۸
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، اشکان دژاگه که پس از گذشت چهار سال از ترک ولفسبورگف دوشنبه شب با قراردادی قرضی تا پایان فصل جاری از العربی قطر به تیم سابق خود بازگشت، گفت‌وگویی با روزنامه آلمانی «دی ویلت» آلمان انجام داده که مهمترین بخش‌های این مصاحبه را در زیر می‌خوانید.

دی ویلت: پیوستنت به ولفسبورگ را با پوشیدن پیراهنی با نوشته «ashes» و با انتشار فیلمی در حساب کاربری خود در «اینستاگرام» اعلام کردی. آیا در خط طراحی مد و لباس رفته‌ای؟

دژاگه: (با خنده) نه، نگران نباشید، من فوتبالیست هستم. آن تنها یک حرکت جالبی بود که تمام شد و رفت. امیدوارم هواداران حس خوبی از آن فیلم گرفته باشند. اولین بازخوردهای آن فیلم منتشر شده در اینستاگرام هم خوب بود. من همیشه رابطه خوبی با هواداران ولفسبورگ داشتم، برای همین خیلی مهم بود که بازگشتم به این تیم را به شکل خاصی به اطلاع آنها برسانم.

دی ویلت: باشگاه هم همانند هواداران نسبت به تو حسن نیت نشان داد. ولفسبورگ هواداران زیادی در لیگ دارد. آیا می‌توانی کمک کنی این تیم به روزهای اوجش بازگردد؟

دژاگه: منظورتان راضی نگه داشتن هواداران است؟ شاید ارتباط خوبم با هواداران نقش کوچکی در این بین ایفا کند، اما بازگشت من به ولفسبورگ 99 درصد ورزشی بود. سرمربی تیم و مدیر ورزشی، من را کاملاً توجیه کردند که به خاطر کیفیت‌های فوتبالی‌ام من را می‌خواهند. من 5 سال فوق‌العاده در اینجا داشتم و با ولفسبورگ قهرمانی در بوندس‌لیگا، حضور در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا و تلاش برای سقوط نکردن به دسته پایین‌تر را تجربه کردم. از این رو خوشحالم که بار دیگر اینجا هستم. افتخار می‌کنم به اینکه به من اعتماد شد و این فرصت داده شد تا خودم را بار دیگر به اثبات برسانم. بی‌صبرانه منتظر ورود به زمین با پیراهن ولفسبورگ هستم.

دی ویلت: چه موقع بود که متوجه شدی، می‌توانی به ولفسبورگ برگردی؟

دژاگه: این اتفاق در عرض تنها چند روز و خیلی سریع رخ داد. از باشگاه ولفسبورگ با مدیربرنامه‌های من تماس گرفته شد و وقتی متوجه شدیم که علاقه‌مندی آنها نسبت به بازگشت من به این تیم جدی است، خیلی زود پاسخ مثبت دادم و حتی یک ثانیه هم به آن فکر نکردم. ولفسبورگ باشگاه مهمی برای من است. درست مثل این است که به خانه بازگشته‌ام.

دی ویلت: آیا ولفسبورگ هنوز هم باشگاه سطح بالایی است؟

دژاگه: قطعاً! تنها لازم است نگاهی به این باشگاه بیندازید. وقتی در سال 2007 به ولفسبورگ پیوستم، این تیم خیلی هوادار نداشت و یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر بود. هم‌تیمی‌هایم در هرتابرلین وقتی متوجه شدند که من قرار است از این تیم جدا و به ولفسبورگ بروم، تعجب کردند. بعد از آن ولفسبورگ روند رو به رشدی داشت و حالا تیمی شناخته شده‌ای در سطح اروپاست و بازیکنان بزرگی عضو این تیم هستند. به همین خاطر است که از ولفسبورگ به عنوان یکی از بهترین تیم‌های آلمان یاد می‌شود.

دی ویلت: تو 2 سال در العربی قطر بودی و تقریباً یکسال بازی نکردی. آیا حالا آماده بازی در بوندس‌لیگا هستی؟

دژاگه: البته سطح بازی در لیگ قطر و بوندس‌لیگا متفاوت از یکدیگر است. تا کنون اوضاع خیلی خوب در اینجا برایم پیش رفته است. من اما نگرانی بابت آمادگی جسمانی‌ام ندارم. در قطر به خوبی تمرین کرده‌ام و چند بازی مهم با تیم ملی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 انجام داده‌ام. تمام تلاشم را در تمرینات به کار خواهم گرفت و به دنبال این خواهم بود که به صد درصد آمادگی برسم. می‌خواهم هر چه زودتر برای ولفسبورگ بازی کنم.

دی ویلت: والرین اسماعیل، سرمربی تیم اشاره کرده که شاید در بازی با اف‌سی کلن در ترکیب تیم قرار بگیری...

دژاگه: البته این رویای خود من هم هست. این حرف ثابت می‌کند که سرمربی تیم به من اعتماد دارد. به همین خاطر این قول را به هواداران می‌دهم که تمام تلاشم را خواهم کرد.

دی ویلت: دلت برای آلمان به عنوان خانه‌ات تنگ شده بود؟

دژاگه: البته که تنگ شده بود. من اینجا متولد و بزرگ شده‌ام. آلمان خانه من است. در این مدت گاهی اوقات به برلین می‌آمدم و به خانواده‌ام، مادر همسرم و برادرم که اینجا زندگی می‌کنند، سر می‌زدم، اما اغلب نه آن‌طور که دوست داشتم. از این حیث بازگشتم به ولفسبورگ کمک می‌کند تا به خانواده‌ام نزدیکتر شوم.

دی ویلت: از همبازی‌های پیشینت کسی در این چند روز اخیر با تو تماس گرفته‌ است؟

دژاگه: برای مثال ژروم بواتنگ پیام فرستاد و احوال‌پرسی کرد. کوین پرینس بواتنگ، پاتریک ابرت، انیس بن‌هاتیر، ظفر یلن و سجاد صالحوویچ و در واقع دوستان قدیمی‌ام در برلین به نوعی به من پیام دادند. واقعاً دوست دارم که دوباره با آنها بازی کنم.

دی ویلت: تو در کنار اینکه آلمانی هستی، شهروند ایرانی هم به شمار می‌روی و برای تیم ملی ایران هم بازی کرده‌ای. ایران یکی از آن کشورهایی است که بر اساس قانون جدید آمریکا که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدیداین کشور وضع شده، از ورود به ایالات متحده منع شده‌اند. نظر شخصی‌ات در این خصوص چیست؟

دژاگه: من هم شنیدم که این اتفاق افتاده است، اما واقعاً آن را درک نمی‌کنم که این کار چه معنایی دارد. به هر حال می‌خواهم روی فوتبال تمرکز کنم.
ارسال نظرات