کارشناس فرهنگی

استفاده از اینترنت به مدت 3 ساعت در روز اعتیاد محسوب می‌شود

کارشناس فرهنگی گفت: 3 ساعت استفاده در روز از اینترنت اعتیاد محسوب می شود اگر از سه ساعت بیشتر شود سه حالت اعتیاد شدید، متوسط و ضعیف پیش می آید .
کد خبر: ۸۸۱۷۴۲۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پیمان عین‌القضات در نشست روشنگری با موضوع آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی که در حوزه الزهراء(س) فرمهین برگزار شد با اشاره چالش‌های فضای مجازی گفت: اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر پیامدهای مثبت و منفی دارد ولی با برنامه‌ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می‌توان از این اثرات بهره گرفت یا در امان ماند.

وی افزود: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وسیله ای برای چت کردن افراد با یکدیگر بدون رعایت حریم‌ها است، دختران و پسران ما در فضای حقیقی نمی توانند به دلیل نامحرم بودن با هم ارتباط برقرار کنند اما در فضای مجازی این امکان به راحتی میسر می‌شود.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: فرزندانمان به دلیل عدم شناخت افراد در فضای مجازی گرفتار می شوند چون ما در فضای مجازی شکارچی افراد را داریم که در فضای مجازی می چرخند و فقط تحریک احساسات نوجوانان ما را هدف قرار می‌دهند؛ همان طور که در فضای حقیقی با مواجعه شدن با یک حرف بی مورد از سوی این دسته از افراد اهمیتی نشان نداده در فضای مجازی هم نسبت به پیام‌های دوستی که به شما ارسال می شود بی‌اهمیت باشید و توجه نکنید.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات فضای مجازی اعتیاد به این فضا است؛ 3 ساعت استفاده در روز از اینترنت اعتیاد محسوب می شود اگر از سه ساعت بیشتر شود سه حالت اعتیاد شدید، متوسط و ضعیف پیش می آید .

عین‌القضات تصریح کرد: خلاصه این تکنولوژی‌های جدید ارتباطی و به خصوص فضای مجازی، در عین اینکه کاربردهای مثبت داشته و مخاطب را از رخدادها و وقایع مطلع نمایند محدودیت‌ها و امکاناتی را در خود دارند که کاربر را به خود وابسته کرده و امکان تحلیل را از وی سلب می‌نمایند.

عین‌القضات در پایان خاطرنشان کرد: مخاطب این رسانه‌ها، دانستن را مقدم بر تحلیل کردن می داند و این نخستین قدم را برای از بین رفتن تفکر انتقادی در جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات