خبرهای داغ:
مربی تیم‎ملی دوچرخه‎سواری بانوان:

رکورد ملی‎پوشان با تمرینات بدن‎سازی و تخصصی بهبود یافته است

مربی تیم‎ملی دوچرخه‎سواری بانوان، آمادگی ملی‎پوشان در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی سرعت آسیا در هندوستان را مطلوب توصیف کرد.
کد خبر: ۸۸۱۷۴۳۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
به گزارش بسيج از اهواز و به نقل از ايسنا، مریم قیاسوند،با اشاره به برگزاری اردوی تیم‎ملی در اهواز، اظهار کرد: شرایط آب و هوایی و وجود پیست 250 متری در اهواز از عمده‎ترین دلایل این شهرستان جهت برپایی اردوی تیم‎ملی بود.

وی با بیان این‎که تمرینات ما طی دو هفته در اهواز هم در قسمت پیست و هم جاده دنبال شد، گفت: تیم‎های حاضر در اردو، هم در رشته سرعت و هم در رشته استقامت پا می‎زنند، ضمن این‎که در این اردو پنج نفر در رده سنی بزرگسالان استقامت هستند و یک نفر نیز در رده سنی جوانان می‎باشد.

مربی تیم‎ملی دوچرخه‎سواری بانوان افزود: در بخش سرعت نیز چهار رکاب‎زن در رده سنی بزرگسالان حضور دارند.

وی با مطلوب توصیف کردن آمادگی بانوان رکاب‎زن در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: خوشبختانه روند پیشرفت دوچرخه‎سواران نسبت به اردوهای اولیه مثبت بوده است و به تدریج و با تمرینات بدنسازی و تخصصی‎ای که داشته‎ایم، رکورد آن‌ها بهبود یافته است و امیدواریم که ملی‎پوشان نتایجی در حد نام خودشان کسب کنند.

قیاسوند با بیان این‎که نمی‌توان قول قطعی جهت کسب مدال در رقابت‎ها داد، افزود: اطمینان دارم که ملی‎پوشان ما با توجه به سطح پیشرفتی که داشته‎اند، بسیار بهتر از قبل در این مسابقات رکاب خواهند زد.

او در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات موجود در بخش دوچرخه‎سواری بانوان نیز عنوان کرد: از آنجا که دوچرخه‎سواری بانوان در ایران قدمت زیادی ندارد و تقریبا از سال 1382 به صورت حرفه‎ای کار خود را آغاز کرد، بنابراین پیشرفت آن در گرو برگزاری اردوهای آمادگی مداوم در طول سال می‎باشد و نباید برگزاری اردوها را تنها محدود به پیش از مسابقات رسمی کرد. البته طی یک سال اخیر تعداد اردوها بسیار افزایش پیدا کرده است ولی همچنان باید تعداد اردوها بیشتر باشد تا بتوان به پیشرفت هر چه بیشتر بانوان امیدوار بود.

مربی تیم‎ملی دوچرخه‎سواری بانوان در پاسخ به این سوال که آیا می‎توان مسابقات کاپ آسیایی را معیار سنجش برای مسابقات قهرمانی آسیا تلقی کرد و این‎که با توجه به کسب مدال در آن رقابت‎ها از گرفتن مدال در قهرمانی آسیا نیز مطمئن بود؟ گفت: سطح این دو رقابت با یکدیگر متفاوت است. سطح مسابقات کاپ آسیایی امسال در تایلند هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان نسبت به قبل بالاتر رفته بود. نمی‎توان گفت که سطح مسابقات کاپ آسیایی از قهرمانی آسیا کمتر است یا بالعکس، کاپ قهرمانی آسیا بالاتر از کاپ آسیایی است؛ چرا که در مجموع این دو رقابت قابل مقایسه نیستند.

وی اضافه کرد: در کاپ آسیایی معمولا تیم‎هایی مانند چین یا ژاپن با ترکیب کامل ظاهر نمی‎شوند. اما باوجود این، همین مسابقات کوچک نیز بسیار به دوچرخه‎سواران در جهت ارتقا کمک می‌کند و باعث می‎شود آن‎ها بتوانند به تدریج خود را در مسابقات بین‎المللی محک بزنند.

قیاسوند در پایان افزود: اگر به دوره‎های قبل بازگردیم می‎بینیم که حتی آقایان نیز ابتدا از همین مسابقات آغاز کردند و روند پیشرفت‎شان از همین کاپ‎های آسیایی کلید خورد و به تدریج در سال‎های بعد مقام‎هایی همچون قهرمانی آسیا و کاپ‎های جهانی به دست آوردند.

به گزارش بسيج، تیم‌ملی دوچرخه‌سواری بانوان ١٦ بهمن‌ماه از تهران عازم هندوستان می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها