دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس گفت :طرح سه شنبه بدون کیسه پلاستیکی با هدف فرهنگ سازی و تشویق مردم برای حذف کیسه‌های پلاستیکی از سبد مصرفی در یاسوج آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۱۷۴۶۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
دبیر اجرایی تشکل زیست محیطی نهضت سبز زاگرس در استان با بیان اینکه اجرای این طرح با هدف نهادینه شدن بین مردم به طور مستمر و با جدیت هر چه بیشتر در شهر یاسوج ادامه می‌یابد گفت: برای اجرای این طرح افزون بر 100 عدد کیسه پارچه‌ای با شعارهای زیست محیطی در فروشگاه رفاه یاسوج توزیع شد.
امید سجادیان با اشاره به اینکه این طرح روزهای سه شنبه هر هفته در یکی از فروشگاه‌های مختلف یاسوج اجرا می‌شود افزود: تشکل زیست محیطی نهضت سبز زاگرس با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شرکت سینره این تعداد کیسه پارچه‌ای را در فروشگاه رفاه یاسوج توزیع کرد.
وی گفت: بیش از 500 سال برای تجزیه کیسه‌های پلاستیکی زمان لازم است و رها کردن آنها در طبیعت اثرات مخربی بر محیط زیست و طبیعت خواهد داشت.  

سجادیان افزود: با توجه به اینکه سالیانه 300 میلیون تن کیسه پلاستیکی در جهان تولید میشود و 300 تا 500 سال طول میکشد تا در طبیعت تجزیه شوند پس باید با طرح های جایگزین به فکر حفظ محیط زیست بود.
سجادیان تهیه پوستر و بنرهای آموزشی برای دستگاه‌های اجرایی، ایجاد نهالستان بلوط ،کاشت بلوط در طبیعت،گلدان و در مدارس، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اجرای برنامه‌های درختکاری و بلوط کاری، فعالیت در فضای مجازی و رسانه و برگزاری نشست‌هایی با مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای پیگیری معضلات زیست محیطی استان را از فعالیت‌های این تشکل اعلام کرد.

دبیر اجرایی تشکل نهضت سبز زاگرس به دیگر برنامه های این تشکل برای حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: با توجه به چهار فصل و گردشگر پذیر بودن استان قصد داریم با توزیع اینگونه کیسه های در فصل گردش و روزهای تعطیل درطبیعت و جمع آوری زباله های مصرفی گردشگران مانع از تخریب محیط زیست شویم.
این طرح با استقبال مردم در فرشگاه مواد غذایی مواجه شد.
تشکل زیست محیطی «نهضت سبز زاگرس» کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خود را از سال 1378 آغاز کرد و هم اینک دارای 120 عضو است
.
این تشکل با برخی استان‌های کشور نیز همکاری داشته و برنامه‌های مشترک در زمینه مسائل زیست محیطی اجرا می‌کند.

ارسال نظرات