امام جمعه ملایر با بیان اینکه در اعلامیه‌های امام(ره) یکی از مراکزی که مورد توجه ایشان بود بازاریان و اصناف بودند، افزود: بازاریان نقش عمده ای در شکل گیری انقلاب داشتند.
کد خبر: ۸۸۱۷۵۱۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در دیدار با بازاریان و اصناف شهرستان ملایر با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای بازار اظهار داشت: خدا را شاکریم که صاحب بازاری هستیم که اهل آن در شکل‌گیری انقلاب و در همکاری با امام (ره) و نظام اسلامی ید طولایی و سابقه درخشانی دارند.

وی با بیان اینکه می‌توان گفت اولین جایی که امید رژیم طاغوتی را به ناامیدی تبدیل کرد بازار بود، گفت: یکی از مراکز حساس حاکمیت اقتصاد است و تبلور اقتصاد در بازار است.

امام جمعه ملایر ابراز داشت: وقتی بازار به انقلاب و ارزش‌ها روی آورد امید در کشور ایجاد شد و ناامیدی در دربار پهلوی سرازیر شد و وزنه سنگینی برای پیروزی انقلاب بود.

وی با بیان اینکه بازاریان خوب پای کار آمدند و با مالشان ایثار کردند، اضافه کرد: خداوند جهاد با مال را بر جهاد با جان مقدم کرده است و این نشان از اهمیت جهاد با مال است که بازاریان در این جهاد با مال پیش قدم شدند.

برقراری گفت: از همان روزی که صدای اعتراض به طاغوت آغاز شد بازار را تعطیل کردند و این قدم اول برای جهاد با مال بود وقتی که یک بازاری فی سبیل الله می‌آید مغازه خود را به عنوان اعتراض به دربار طاغوت و حاکمیت ظالم می‌بندد، این امر با وجود تهدیدات و خطراتی که به دنبال داشت خود ایثار است و این نشان از عشق به امام(ره) و انقلاب و ارزش‌های اسلامی می دهد.

وی با بیان اینکه در اعلامیه‌های امام(ره) یکی از مراکزی که مورد توجه ایشان بود بازاریان و اصناف بودند، افزود: بازاریان نقش عمده ای در شکل گیری انقلاب داشتند.

امام جمعه ملایر گفت: بعد از انقلاب در هشت سال دفاع مقدس نیز بازاریان کمک‌های متداولی به جبهه‌ها داشتند و همه این موارد پرونده‌های نورانی بازار در انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز در اقتصاد مقاومتی بازار می تواند نقش داشته باشد، تصریح کرد: امروز بازار در ساقط کردن تبلیغات دشمن می‌تواند کارایی داشته باشد.

برقراری اضافه کرد: یک بازاری وقتی می بیند که در تحریم اقتصادی به سر می بریم می تواند با بومی سازی، نقشه دشمن را نقش بر آب کند و نگذارد آثار زیان بار تحریم اقتصادی بردوش مردم سنگینی کند اگر تحریم اقتصادی باعث گران شدن اجناس می شود و برای مردم نگران کننده است بازاریان دلسوز می توانند قیمت ها را بشکنند و مدیریت بکنند و نیروهای مومن و انقلابی بر اساس تکالیف دینی و انقلابی جلوی احتکار را بگیرند.

وی افزود: این گونه کارها دو آسیب می زند یکی به اعتقاد مردم و دیگر به انقلاب، بازاری می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی سفارش تولید بدهد.

امام جمعه ملایر عنوان کرد: امروز دنیای غرب فرهنگ اسراف و مصرف گرایی را تبلیغ و به ما تحمیل می‌کند که این فرهنگ وابستگی ایجاد می کند بنابراین باید هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی را در بازار فرهنگ‌سازی کنیم، اظهار داشت: بهترین مکان برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی بازار است.

برقراری با اشاره به اینکه در بازار دو برکت وجود دارد، گفت: برکت اول برای خود انسان است که درآمدش حلال می‌شود و دوم این است که تبلیغات دشمن را خنثی می کند و امیدوارکننده مردم است و مردم را نسبت به انقلاب بدبین نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی هر چیزی گران شد آن را به گردن تحریم بیاندازیم نتیجه آن التماس کردن به دنیای غرب می‌شود و هیچ راهی جز تسلیم وجود ندارد و این تبلیغات دروغین و غیر واقعی است بنابراین ما نباید بحث تحریم را بزرگ جلوه دهیم که همه چیز را دربر بگیرد کسی که قدرت خدا و ملت خود را بزرگ بشمارد بیگانه را کوچک می شمارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات