خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: باید آسیب‌ها و تهدیدهای پیش‌روی انقلاب را شناخت و برای رفع آن‌ها تدبیر کرد.
کد خبر: ۸۸۱۷۵۴۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
لزوم شناخت تهدیدهای پیش‌روی انقلاب/طلاب دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند
به گزارش خبرگزاری بسج از قم،  آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی امشب در دیدار با جمعی از طلاب خواهر استان تهران اظهار کرد: خدمت به جامعه در زمره بهترین کارها است.

وی با بیان اینکه دروس حوزوی امتداد دروس اهل‌بیت(ع) و رسالت حوزویان نیز ادامه رسالت پیامبر(ص) است افزود: طلبه‌ای که در راه تحصیل علوم دین اسلام بمیرد شهید محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید همچنین با بیان اینکه در تحصیل علوم دین اسلام رعایت چند نکته لازم است گفت: اخلاص، همت بلند، جدیت و کوشش، فراگیری ادبیات فارسی و ادبیات عرب که زبان دین اسلام است و نظم و داشتن برنامه برای امور فردی و امور جاری زندگی از جمله مواردی است که باید همواره مورد توجه طلاب علوم اسلامی قرار بگیرد.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: هر منظمی موفق می‌شود و هر نامنظمی ناموفق؛ افراد بی‌نظم نمی‌توانند أثرگذار باشند.

وی اضافه کرد: تفقه در دین کار آسانی نیست ولی با داشتن نظم، همت بلند، تلاش و جدیت پیمودن این راه راحت می‌شود.

این مرجع تقلید فرهنگ اسلام را بسیار تأثیرگذار برشمرد و گفت: علم اسلام برای خدمت به جامعه مردم است و برای این برنامه دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر عنوان کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی استبداد را از ایران جدا کرد و آزادی را برای مردم به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب بانوان در عرصه تحصیلی و فعالیتی دچار محدودیت و اختناق بودند بیان کرد: با زحمات امام خمینی(ره) در راه انقلاب اسلامی راه باز شد و اکنون شاهد هستیم که بانوان در جامعه در پست‌های مهم فعالیت می کنند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: همه در برابر انقلاب اسلامی مسؤول هستیم؛ دشمن از گذشته تا کنون با طرح مطالب بی‌اساس به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند.

آیت‌الله نوری همدانی تشریح ثمرات انقلاب برای مردم را از جمله وظایف طلاب دانست و گفت: باید آسیب‌ها و تهدیدهای پیش‌روی انقلاب را شناخت و برای رفع آن‌ها تدبیر کرد.

وی با بیان اینکه در دنیا همواره دو جبهه حق و باطل در حال مبارزه با یکدیگر هستند عنوان کرد: اکنون نیز با وجود درگیری بین جبهه صهیونیستی و اسلام در نقاط متعدد، ایران باید أثر گذار باشد و مردم مبارز تربیت کند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به نقش بانوان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دفاع قدس بیان کرد: همانطور که امام خمینی(ره) نیز فرموده اند خدمت بانوان به انقلاب اسلامی ایران از خدمت آقایان به انقلاب اسلامی کمتر نبوده است و بانوان ایرانی در صحنه‌های مختلف و برهه‌های حساس همواره با بصیرت و به صورت أثرگذار نقش‌آفرینی کرده‌اند.
ارسال نظرات