در جاده سبز انقلاب، همراه با خون سرخ شهدا؛

ايستگاه سوم، شهید حسین سلمانی

دهه فجر اوج شکوه ملتی است که مردان و زنان ایران اسلامی از کوچک و بزرگ، پیر و جوان در تبلور آن پا به پای هم آمدند و همراه و همدل با گذر از فراز و نشیب های روزگار در برابر طاغوت ایستادند.
کد خبر: ۸۸۱۷۶۱۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

مردمی که با صلابت خود کوه ها را به رشک واداشته و با لبیک به پیر مرادشان به جهانیان ثابت کردند که با نثار جان خویش پایبند همه ارزش های اسلامی و انقلابی هستند که امام خمینی(ره) آن را به تاسی از فرهنگ عاشورا به امت خویش آموخت که هرگز زیر لوای جور و ستم سرخم نكنند.

خبرگزاری بسیج به بهانه گرامیداشت یاد و خاطره این دلاور مردان و شيرزنان ایرانی، در وسع خود در این ماه برگی از تقویم زندگی شهدا را ورق می زند که در اعتلای انقلاب اسلامی با نثار خون خود، حیات دوباره به تاریخ پر افتخارمان بخشیدند.

شهید حسین سلمانی سال 1305 در آذرشهر به دنیا آمد و دوران کودکی اش را در کنار پدر و در باغات سپری و در مکتب قرآن، گلستان و اکابر را فراآموخت.

وی دوره نوجوانی اش را نیز در کار کشاورزی مشغول و با ورود به دوره جوانی ازدواج کرد. وي همراه کار کشاورزی در جلسات فردی به نام سیدحاج کاظم شرکت و در آن ترتیب هماهنگی های لازم را برای تظاهرات می داد و مخفیانه اعلامیه های امام راحل(ره) را پخش و آنها را شبانه به دیوارها می چسباند.

شهید سلمانی در سال های پایانی انقلاب و اوج گیری آن همه وقتش را در تظاهرات سپری می کرد تا اینکه نهم آبان سال 57 با وجودی که هنوز 17 روز بیشتر از تولد دختر کوچکش نمی گذشت در تظاهرات مردمی نزدیک خانه اش همراه با دوستش(عبداله علاف) زخمی و در بیمارستان به شهادت رسیده و در قرارگاه آذرشهر به خاک سپرده می شود.
رقیه غلامی
ارسال نظرات
آخرین اخبار