خبرهای داغ:
به مناسبت دهه فجربیانیه مشترک رئیس و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) صادر شد.
کد خبر: ۸۸۱۷۶۷۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر بیانیه مشترک صادر نمودند متن بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
والفجر و لیال عشر…
نعمتی به عظمت پیروزی انقلاب اسلامی، در اختیار هیچ پیامبر، امام و مصلحی قرار نگرفته است. دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی؛ سرآغاز طلوع خورشید درخشان انقلاب اسلامی و تبلور شکوه و عظمت نهضتی مبتنی بر "تعالیم مکتبی اسلام ناب محمّدی(صلی الله علیه و آله)” در عصر حاضر بود که توانست حکومتی الهی را تثبیت کند.
این انقلاب در سایه‌ی الطاف الهی، مرهون پیروی از اسلام ناب محمّدی (صلّی­ الله ­علیه و­آله)، رهبری پیامبر گونه امام خمینی (رحمه الله علیه)، اتحاد ملّی و حضور مردم مسلمان و ولایت مدار حاصل شد. این مؤلفه‌های بنیادین به عنوان دکترین انقلاب اسلامی توانست پایه‌های قدرت و سلطه جویی استکبار جهانی در ایران را فرو ریزد.
امام خمینی(رحمه الله علیه) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با بنا نهادن یک حرکت و یک گفتمان جدید به الگویی بی‌بدیل در جهان مبدّل شد. الگویی که الهام بخش نهضت‌های بسیاری از کشورهای عالم گشت و آن الگو چیزی نیست جز «ایستادن در مقابل استبداد و استکبار جهانی برای تحقق حق طلبی و عدالت خواهی».
به برکت رهبری حکیمانه و تدابیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(ادام الله ظله) صدای استکبار ستیز انقلاب اسلامی رساتر از گذشته در جهان زنده و پویا گشته است. با وجود تمامی دسیسه­ ها، دشمنی­ های آشکار و پنهان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، رویش‌های دائمی و جاری انقلاب اسلامی در ایران و سایر کشورهای اسلامی، همچنان ادامه دارد.
دهه‌ی فجر بزرگترین نماد برای پرداختن به چیستی و ماهیّت انقلاب و مهم‌تر از آن انتقال این مفهوم به نسل‌های بعدی است. در میان صدها برنام ه­ای که به این منظور برپا می ­شود باید به جوانان اجازه دهیم آزادانه از انقلاب سوال کنند؟ انقلاب برای نسل اوّل و دوّم که آن را لمس کرده‌اند امری مقدّس است که براستی هم هست، اما باید فضایی فراهم کنیم که برای جوانان به طور منطقی و استدلالی و آزادانه از انقلاب بپرسند.
سخنرانان و تریبون داران و اساتید باید جوانان را ترغیب به پرسیدن کنند: چرا انقلاب؟ چرا مبارزه؟ چرا جمهوری اسلامی؟ چرا مرگ بر آمریکا؟ چرا نباید به آمریکا اعتماد کنیم؟ چرا اقتصاد مقاومتی؟ چرا باید انقلابی فکر کنیم و انقلابی بمانیم؟ چرا باید در شتاب رشد علمی  پیشرو باشیم؟ و… .
انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، عملکرد رژیم پهلوی، شرایط حاکم بر جهان در عصر انقلاب، اندیشه سیاسی و حکومت داری اسلام، جنگ تحمیلی، کارنامه‌ی جمهوری اسلامی، کارآمدی نظام و… همه و همه عرصه­ هایی است که باید به دور از حبّ و بغض‌ها برای نسل‌های جدید موشکافی و تبیین شود. رمز ماندگاری اندیشه انقلابی همراهی سیرت جوانان با سیرت انقلاب و نظام است.
سی و هشتمین سالگشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در حالی جشن می‌گیریم که جای خالی همه‌ی شهیدان و ایثارگری‌های ایشان را عمیقاً احساس می‌کنیم. افتخار این پیروزی مرهون سالها مبارزه، تلاش و ایثارگری ملّت شریف ایران و یاران وفادار انقلاب و امام راحل می‌باشد و شایسته است که یادی کنیم از یار دیرین انقلاب، امام و رهبری زنده یاد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در این جشن ملّی جای خالی این بزرگ مرد تاریخ انقلاب احساس می‌شود.
با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر به جامعه‌ی دانشگاهیان، از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه بین ­المللی امام خمینی(رحمه الله علیه) درخواست می‌شود ضمن تجدید میثاق با آرمان­ های بنیانگذار نظام مقدّس جمهوری اسلامی و دوستداران، معتقدین و وفاداران نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران چون همیشه، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب حضرت خامنه­ ای(ادام الله ظّله) در راه حفظ و دفاع از آرمان­ ها و ارزش ­های انقلاب اسلامی، با کمال افتخار و همگام با ملّت ولایت­مدار ایران اسلامی، بار دیگر با حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن، وحدت و همدلی و صلابت انقلابی خود را به نمایش خواهد گذاشت.
والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)                  مسئول نهاد نمایندگی  مقام معظم رهبری در دانشگاه

ارسال نظرات
پر بیننده ها