خبرهای داغ:
سیاست اشتغالزایی مدیریت بلندمدت و دوراندیشانه کمیته امداد است، ایجاد درآمد راهکار مناسب و اصولی برای رهایی خانواده های نیازمند از فقر است از این رو سیاست اشتغالزایی کمیته امداد قابل تقدیر و تحسین برانگیز است.
کد خبر: ۸۸۱۷۶۹۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،  فریدون همتی استاندار قزوین در مراسم اختتامیه کارگاه قالی بافی بیدستان با تقدیر از تلاش های کمیته امداد بیان کرد: عرصه فعالیت کمیته امداد سراسر خدمت به اقشاری است که در عرصه های مختلف انقلاب حضور دارند و به بیان حضرت امام (ره) صاحبان انقلاب مستضعفان و محرومان هستند.

وی ادامه داد: خدمت به مردم از اساسی ترین اهداف انقلاب است چراکه این انقلاب دارای نظامی مردمی و دینی است و هر دو رویکرد ما را به خدمت بیش از پیش به مردم سفارش می کند.

استاندار قزوین با اشاره به توجه دولت به اشتغالزایی عنوان کرد: دولت بر اشتغالزایی و حمایت از کارآفرینی در جامعه تأکید دارد و امروز میزان اشتغال زایی در کشور و استان ما در حال رشد است.

وی اعلام کرد: سیاست اشتغالزایی مدیریت بلندمدت و دوراندیشانه کمیته امداد است، ایجاد درآمد راهکار مناسب و اصولی برای رهایی خانواده های نیازمند از فقر است از این رو سیاست اشتغالزایی کمیته امداد قابل تقدیر و تحسین برانگیز است.

همتی اشتغالزایی خرد و خانگی را راهکاری مناسب و صحیح برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش کنید کار را به خانه ها ببرید تا سرپرست خانواده ضمن حضور در کنار فرزندان، به کار و تلاش برای امرار معاش نیز بپردازند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین نیز در این مراسم گفت: امروز کمیته امداد به جای ماهی دادن ماهیگیری را به مددجویان می آموزد یعنی به جای کمک های بلاعوض، مهارت کار به مددجویان آموزش داده می شود تا خود با عزت نفس به کار و تلاش پرداخته و امرار معاش کنند.

وحید میرزایی بافتی اعلام کرد: کارگاه قالی بافی بیدستان یکی از نمونه های بارز اشتغال زایی و آموزش مددجویان است که خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو شده و در سایر نقاط استان نیز براساس اعلام آمادگی مددجویان برگزار می شود.

وی یادآورشد: در این کارگاه 16 نفر از زنان سرپرست خانوار دوره 450 ساعته را تحت نظر مربی گذرانده و پس از اتمام دوره و قبولی در آزمون، مدرک پایان دوره از سازمان فنی و حرفه ای دریافت می کنند که دار قالی به صورت رایگان به آنها داده می شود تا در منازل خویش به بافت فرش بپردازند.

استاندار قزوین در پایان با حضور در جمع مددجویان ضمن شنیدن نظرات و دیدگاه های آنها، از هدیه استاندار برای سفر زیارتی شرکت کنندگان در این دوره آموزشی خبرداد.

در ادامه طرح پوشاک یک مددجوی زن سرپرست خانوار که 200 میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی دریافت کرده است، طرح پیمانکار شرکت های قطعه سازی خودرو با تسهیلات 150 میلیون ریالی و 10 نفر اشتغالزایی در کارگاه و 60 نفر در منازلشان، طرح خواربار فروشی با تسهیلات خُرد، کارگاه خیاطی زن سرپرست خانوار با 150 میلیون ریال تسهیلات و طرح فروش پوشاک با تسهیلات 150 میلیون ریالی توسط فرزند مددجو مورد بازدید قرار گرفت.

1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها