بدنبال ورود سامانه بارشی برف، نجاتگران پایگاه های امداد جاده ای جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به کمک در راه ماندگان و گرفتاران در برف و کولاک شتافتند.
کد خبر: ۸۸۱۷۸۴۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، در پی بارش گسترده برف در استان از عصر روز گذشته و اختلال در عبور و مرور خودروها در محورهای مواصلاتی نجاتگران پایگاه های امداد جاده ای استان با انجام 27 عملیات امدادی به 1060تن افراد و مسافران گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

برابر گزارش دریافتی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات های امدادی (EOC)معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، نجاتگران پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر استان درشهرهای آذرشهر، اسکو، اهر، بستان آباد، بناب، چاراویماق، سراب، شبستر، کلیبر، مراغه، مرند، میانه، هریس و هشترود در طول 12 ساعت گذشته به 366 خانواده گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده و 544 تن از مسافران را به اماکن بین راهی و پایگاه ها هدایت کرده و در اتاق های پایگاه ها اسکان داده و وسایل گرمایشی و تعداد 850 تخته پتو و تغذیه در بین اسکان یافتگان توزیع کردند.

این گزارش می افزاید؛ یکی دیگر از اقدامات مهم نجاتگران کمک به هدایت خودروهای در راه مانده برای ادامه مسیر و رهایی از برف و کولاک و توزیع جیره خشک در بین در راه ماندگان بود که 470بسته جیره غذایی در میان مسافران توزیع شد.

همچنین طی 12 ساعت گذشته نجاتگران علاوه بر امدادرسانی به گرفتاران در برف و کولاک به تصادفات جاده ای رسیدگی کرده و نسبت به انتقال سه تن از مصدومان به مراکز درمانی و رهاسازی دو تن از فوتی ها در محور تبریز – ارومیه اقدام کرده اند.

 

بنابراین گزارش؛ عملیات های نجاتگران در محورهای کلیبر– خداآفرین، آزادراه پیامبر اعظم محدوده های چاراویماق- بستان آباد-میانه، محور تبریز به کلیبر محدوده بیلوردی هریس-محدوده روستای زنجیربلاغ اهر، محور سراب- اردبیل گردنه صائین، محور مرند– تبریز، محور میانه-بخش کاغذکنان-دهستانقافلانکوه شرقی- روستای احمدآباد، محور بناب- عجب شیر، جاده شبستر– صوفیان، محور مواصلاتی میانه- بستان آباد، محور تبریز- ارومیه ،محور سرچم میانه– اردبیل، محور مراغه- هشترود، روستای کلب کندی تالحظه مخابره خبر تداوم داشته است .

ارسال نظرات