خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: کی از مباحثی که اکنون با آن مواجه هستیم و در سطوح مختلف استان گلستان به خصوص در لایه های اجتماعی دیده می شود مباحث محرومیت ها و نرخ پایین سرانه مردم است.
کد خبر: ۸۸۱۷۸۹۱
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار رحمت الله صادقی پیش از ظهر امروز در هشتمین اجلاس مجمع عالی بسیج استان گلستان که در سالن جلسات دانشکده مائده برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه ی نظام برنامه ریزی و برنامه نویسی سال 96 قرار داریم وظایفی برعهده رؤسا کار گروه ها و اقشار مختلف در سطح شهرستان و استان است تا بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده نماییم.

وی نظام برنامه ریزی را فرصت مغتنمی برای اقشار، کانون ها، کارگروه ها و دبیر خانه ها دانست و گفت: باید بتوانیم نقادی مناسبی نسبت به موارد خود داشته باشیم و اشکالات و ایراداتی که در نظام برنامه ریزی از بالا به پایین بوده را تجدید نظر کنیم و برنامه هایی که به اقتضا و ضرورت قشر باید پرداخته شود را متذکر شویم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: استانها کاملا متناسب با اقتضای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی  می توانند در نظام برنامه ریزی شرکت کنند و عناوین لازم را در برنامه خود بگنجانند.

سردار صادقی بیان داشت: وظایفی را برای مجمع در این چند سال مشخص کردیم و در جلسات متعدد این مباحث تبیین و تکرار شد که فرصت بسیار خوبی است با ظرفیت به وجود آمده شورای قشر در شهرستان ها بتواند تشکل شورایی خود را محقق کند و بتواند ماموریت قشر که برگرفته از جذب، آموزش، سازماندهی، به کارگیری، حفظ و انسجام است را مدیریت نماید.

*بهرمند شدن معاونت های موضوعی از کارگروه های هشت گانه

وی کاربردی نشدن مباحث و در حد تئوری و طرح ماندن را یکی از دغدغه های مسئولین و اعضای کارگروه خواند و گفت: نزدیک به یک ماه است که ستاد سپاه معاونت های موضوعی را درگیر این کار کرده است تا بتوانیم برنامه های بومی استان را جامه عمل بپوشانیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان در ادامه افزود: بهترین فرصت است تا کارگروه های هشت گانه اقداماتی که تا به الان انجام دادن و طرح ها و برنامه هایی که برای شهرستان ها پیش بینی کردند را اجرا کنند.

*یکی از مباحث مهم استان گلستان محرومیت و نرخ پایین سرانه مردم است

سردار صادقی یادآور شد: یکی از مباحثی که الان با آن مواجه هستیم و در سطوح مختلف استان گلستان به خصوص در لایه های اجتماعی دیده می شود مباحث محرومیت ها و نرخ پایین سرانه مردم است.

وی با بیان اینکه نرخ درآمد سرانه استان زیر 400 هزار تومان است، بیان داشت: عمده بزه ها و آسیب ها، برگرفته از محرومیت و نرخ پایین سرانه مردم است و با توجه به همه تلاش ها و زیر ساخت هایی که در روستا ها و محلات ایجاد شده این نسبت نتوانسته به نرخ درآمد سرانه کمک کند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان وظیفه سپاه و بسیج را ورود به این موضوعات دانست تا با استفاده از ظرفیت های همه دستگاه ها در برنامه های ششم توسعه در هر سال بتواند حداقل این نرخ را متوقف کند.

سردار صادقی با بیان اینکه اقشار چه مقدار می توانند در این موضوع ورود پیدا کنند، ابراز کرد: یکی از اشکالاتی که در سیستم بسیج اقشار ما وجود دارد این است که در ظرفیت ایجاد شده به صورت جزیره ای عمل کند و هیچ ارتباط سازمانی و نظام مند بین دستگاه ها وجود ندارد.

*نرخ بی سوادی استان 12 درصد است

وی با بیان اینکه در شهرستان ها عمده کار ما کار فرهنگی است، افزود: نرخ بی سوادی استان 12 درصد است لذا بسیج باید کارهایی کند که دیگران نمی توانند زیرا بی سوادی خیلی مسائل دیگر را به دنبال دارد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اذعان کرد: عمده برنامه های جذاب برای جوانان و نوجوانان در حوزه هنر، فضای مجازی، تربیت بدنی و اردو می باشد و با توجه به اینکه ظرفیت این چند حوزه در استان بسیار بالاست ولی متاسفانه در این بخش عاجز هستیم و به دلیل تدوین نکردن این موارد می بینیم که این ظرفیت ها و استعداد ها به خوبی استفاده نمی شود.

* نباید گذاشت تا جریان دو قطبی بر موج انتخابات سوار شود

سردار صادقی در بحث انتخابات سال 96 حساسیت بسیج  گفت:تمام ظرفیت های استکبار جهانی بر این است که در انتخابات خلل لیجاد کند

فرمانده سپاه نینوا گلستان اظهار داشت: مسئولین اقشار در تمامی حوزه های باید تهدیدات نرم  دشمن که در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و مخصوصا در جریان فتنه بوده است را به عنوان یک تجربه ارزشمند در دستور کار خود قرار دهند و ظرفیت های پیشگیرانه را با یک برنامه ریزی درست تنظیم کنند .

سردار صادقی جریان دوقطبی را در انتخابات بسیار مهم خواند و تصریح کرد: تمام حرکات و سکنات نظام جمهوری اسلامی مورد توجه این جریان است تا بر موج انتخابات سوار شود که این بسیار نیاز به دقت، توجه و بصیرت دارد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همانطور که تاکنون توانسته ایم این فضا و این جریان را مدیریت و حفظ نماییم در ادامه نیز باید استمرار پیدا کند و در شرایط انتخابات قرار بگیرد و ما بتوانیم در یک فضای بسیار مناسب خارج از هر تهدید داخلی و خارجی فضای خوبی را در انتخابات داشته باشیم که هم مشروعیت نظام را تکرار کنیم هم مقبولیت افرادی را که در این عرصه مسئولیت پیدا می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها