خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

سیستم بانکی مشکلات فراوانی دارد؛ حوزه علمیه طرحی ‌ارائه کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه علمیه قم باید طرح و برنامه‌ای برای سیستم بانکی ارائه دهد.
کد خبر: ۸۸۱۷۹۷۱
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
سیستم بانکی مشکلات فراوانی دارد؛ حوزه علمیه طرحی ‌ارائه کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علاءالدین بروجردی امشب در سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد ابوالفضل قم با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار شد، ضمن عرض تبریک ایام‌الله دهه مبارکه فجر، اظهار داشت: سنت حسنه دهه مبارکه فجر از بازگشت حضرت امام خمینی(ره) تا 22 بهمن سراسر شادی و شور است.

وی افزود: نسل جوان امروز دوران قبل از انقلاب اسلامی را به یاد نمی‌آورند که اگر بخواهیم آن دوران را به یاد بیاوریم باید بگوییم آن زمان هیچ‌گونه توانمندی، استقلال و عزتی وجود نداشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حکومت کشور ما در آن دوران در دست کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس و اسرائیل بود، تصریح کرد: خداوند هیچ تغییر و تحولی را در هیچ کشوری ایجاد نمی‌کند مگر آنکه خود آنان بخواهند.

وی بیان کرد: یکی از علت‌های اساسی پیروزی انقلاب اسلامی ایران علیه استکبار، این بود که امام خمینی (ره) برای خدا می‌اندیشید و برای خدا سخن می‌گفت.

بروجردی عنوان کرد: روحانیان نقش خود را که یک نقش کلیدی و مهم در آن دوران بود به‌خوبی ایفا کردند که مردم را از زیر ذلت ملت آمریکا و استکبار توانستند بیرون بیاوردند.

وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در آن دوران مانند یک نهال بود، خاطرنشان کرد: کشور ایران امروز بعد از 37 سال یک درخت تنومند بوده که در این سال‌ها شاهد اجرای سنت‌های متعدد الهی بوده‌ایم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد که دشمنان فکر کند کشور ایران همه‌چیز خود را ازدست‌داده است ازاین‌رو می‌خواستند ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران را با هر برنامه‌ای به زمین بزنند، اما همت جوانان و رهنمودهای امام راحل(ره) نگذاشت تا برنامه‌های آمریکا و استکبار به ثمر بنشیند.

وی عنوان کرد: اینکه هشت سال جنگ تحمیلی را به نام جنگ ایران و عراق نام‌گذاری کرده‌اند یک اشتباه محض است به دلیل اینکه تمام جهان شاهد این جریان بوده‌اند که ملت ایران با کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و اسرائیل وارد جنگ شده بود.

بروجردی تصریح کرد: پیروزی ملت ایران مقابل استکبار و کفر تبسم واژه الله‌اکبر بود و تازمانی که این پیوند میان ملت ایران و امام عصر(عج) وجود دارد دشمنان پیروز نخواهند شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان داستان جنگ 33 روزه حزب‌الله، تصریح کرد: اگر کشوری با باور الهی و صراط الهی به جنگ علیه کفر و استکبار برود قطعاً پیروز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نباید از بینش اسلامی فاصله بگیریم، عنوان کرد: قطعاً اگر از بینش اسلامی فاصله بگیریم نمی‌توانیم امنیت را در کشور برقرار کنیم.

بروجردی بابیان اینکه تلاش‌های جوانان وامداد غیبی سبب پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه شد، بیان کرد: این امر به‌جز باایمان و صراط مستقیم به دست نخواهد آمد، همچنین اطاعت از پیامبر و خداوند سبب شده که کشور ایران میان 57 کشور تنها کشوری باشد که در شرایط ناهموار منطقه سربلند باشد.

وی خاطرنشان کرد: مگر می‌شود بااین‌همه جنگ در اطراف کشور در امان باشیم؟ اینکه ما میان کشورهای همسایه در امان هستیم نشان‌دهنده ثمره خون پاک جوانانی است که خالصانه تقدیم خداوند کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه هنوز جنگ ادامه دارد، عنوان کرد: درست است که از جنگ تحمیلی فاصله گرفته‌ایم اما هنوز جنگ در حوزه فرهنگی ادامه دارد. 

وی تأکید کرد: دشمن باورهای جوانان را هدف گرفته است، وقتی جوانان از باورهای الهی فاصله بگیرند دیگر نیازی به جنگ نظامی نخواهد بود ازاین‌رو باید مواظب باشیم تا دشمنان نتوانند از طریق جنگ فرهنگی، باورهای جوانان را هدف بگیرند.

بروجردی با اشاره به اینکه سیستم بانکی مشکلات فراوانی دارد، بیان کرد: حوزه علمیه قم باید طرح و برنامه‌ای برای سیستم بانکی ارائه دهد، زمانی که می‌گویند سود بانکی 18 درصد است ولی خروجی آن 40 درصد است چطور می‌تواند واحد صنعتی قد علم کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار