خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: هر گونه تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان و یا کشور در واقع دفاع از حریم شهداست.
کد خبر: ۸۸۱۷۹۷۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
تلاش در راستای فرهنگ ایثار و شهادت دفاع از حریم شهداست
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار قم و دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به منظور پیگیری تشکیل کمیته های تخصصی هفتگانه شورا با احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری دیدار کرد.

در این دیدار که در محل استانداری قم صورت گرفت، حسینی گزارشی از اقدامات صورت گرفته با همکاری دستگاه های ذیربط در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس ارائه کرد.

وی کسب رتبه های برتر کشوری در حوزه های چاپ و نشر و رسانه دفاع مقدس طی دو سال گذشته را از افتخارات استان برشمرد و افزود: فضای کشور در ایام فاطمیه(س) معطر به شمیم روحنواز وجود پیکرهای مطهر شهدای بی نشان(گمنام) خواهد بود و استان قم نیز از این فوز عظیم بهره مند خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار قم تشکیل شوراهای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هر سه ماه یکبار در استان های سراسر کشور زیر نظر مقام عالی استان را یادآور شد و خاطرنشان ساخت: در این راستا ضرورت دارد کمیته های هفتگانه آموزش، هنری و نمایش، فرهنگی و رسانه ای، مراکز فرهنگی و یادمان دفاع مقدس، راهیان نور و امور پیشکسوتان و اقشار جلسات مستقل و مستمری برگزار نمایند تا در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کوچکترین خللی پیش نیاید و انسجام و همگرایی بیش از پیش ایجاد گردد.

حسینی همچنین تدوین نقش دستگاه های دولتی در دوران دفاع مقدس را از کارکردهای ویژه کمیته های تخصصی عنوان کرد.

جمالی نیز با اشاره به روند تصویب نهایی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در سطح کشور، آن را موجب تحول اساسی در سطح جامعه ایثارگری خواند و افزود: هر گونه تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان و یا کشور در واقع دفاع از حریم شهداست.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام و پیشکسوتان دفاع مقدس باید بیش از پیش قدر و ارزش والای ایثارگری خود را در دوران دفاع مقدس بدانند، افزود: عظمت دوران دفاع مقدس از عظمت نهضت عاشورا سرچشمه گرفته است و لذا تمام آنات و لحظه های آن ارزشمند هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با مقایسه فرهنگ دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا گفت: حضور مردمی، خالصانه و با جان و مال همه قشرهای مردمی در کنار نیروهای مسلح در سنگرهای رزم، همان ویژگی هایی است که در عزاداری های سیدالشهدا(ع) نیز دیده می شود و لذا هیئات عزاداری انقلابی کانون های اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شوند.

جمالی همچنین با توجه به پیشنهاد بازدید مدیران استانی مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از موزه دفاع مقدس استان همدان، ابراز امیدواری کرد این بازدید در فرصت مناسبی بعد از ایام دهه فجر محقق شود.
ارسال نظرات