امسال چهار هزار و ۱۳۷ نفر از مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دوره های آموزشی اشتغال شرکت کردند.
کد خبر: ۸۸۱۷۹۹۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه ۱۹۷ نفر از مددجویان نیز از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کارشده‌اند گفت:پرداخت تسهیلات اشتغال و معرفی مددجویان به مراکز کاریابی از جمله راهکارهای کمیته امداد برای اشتغال زایی و توانمندسازی مددجویان است.

فرید محبی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد از صنایع کشور را دارد و در این بخش ضعیف است،افزود: زیرساختهای اشتغال در استان مسائل و مشکلات خاص خود را دارد و به تبع آن فعالیت ها و برنامه های اشتغال کمیته امداد را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های قابل توجهی در زمینه کشاورزی و دامداری دارد افزود: ظرفیت و پتانسیل استان در بخش کشاورزی بستر مناسبی برای اشتغال زایی مددجویان است و سرمایه گذاری در این زمینه مثمرثمر است.

مدیرکل کمیته امداد استان در خصوص آموزش ها و جایگاه آن در توانمندسازی مددجویان گفت: چهار هزار و ۱۳۷ نفر از مددجویان امسال دوره های آموزشی اشتغال از جمله مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه آموزی  و ۱۹۷ نفر از مددجویان کمیته امداد نیز امسال از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کارشده‌اند که این امر نشان دهنده‌ اقدامات و فعالیت‌های موثر کمیته امداد در بخش‌ اشتغال است.

محبی اعتبار هزینه شده در این زمینه را پنج میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این نهاد  نسبت به سایر مجموعه‌ها امتیازات خاصی از جمله آموزش‌ نیروهای کار با هزینه‌های امداد، برای اشتغال مددجویانی که از طریق مراکز کاریابی و کارفرمایان مشغول به کار می شوند، پرداخت می‌کند.

وی اختصاص بسته های تشویقی توسط کمیته امداد به کارفرمایان برای جذب مددجویان در بازار کار را یکی دیگر از امتیازات برشمرد و ادامه داد: یکی از این بسته‌های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه نیروی کار کمیته امداد است که بر این اساس در سال اول ۱۰۰ درصد حق بیمه و در سال دوم ۵۰ درصد این حق بیمه توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود. 

مدیرکل کمیته امداد استان در بخش دیگری از سخنان خود به تفاهم نامه کمیته امداد با ادارات مختلف برای آموزش مددجویان اشاره کرد و گفت: در این خصوص کمیته امداد با فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی، منابع طبیعی، شرکت شهرک های صنعتی و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی تفاهم نامه هایی را به منظور ارائه خدمات آموزشی به مددجویان امضاء کرده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش های کمیته امداد بازار محور است افزود: تلاش ما بر این است که آموزش هایی که به مددجویان ارائه می دهیم منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای آنان شود.

ارسال نظرات