در جاده سبز انقلاب، همراه با خون سرخ شهدا؛
دهه فجر اوج شکوه ملتی است که مردان و زنان ایران اسلامی از کوچک و بزرگ، پیر و جوان در تبلور آن پا به پای هم آمدند و همراه و همدل با گذر از فراز و نشیب های روزگار در برابر طاغوت ایستادند.
کد خبر: ۸۸۱۸۰۲۱
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

خبرگزاری بسیج به بهانه گرامیداشت یاد و خاطره این دلاور مردان و شيرزنان ایرانی، در وسع خود در این ماه برگی از تقویم زندگی شهدا را ورق می زند که در اعتلای انقلاب اسلامی با نثار خون خود، حیات دوباره به تاریخ پر افتخارمان بخشیدند.

شهید ابوالفضل خوشبخت اول آذر سال 25 در روستای قاضی جهان آذرشهر به دنیا آمد و پس از پشت سرگذاشتن دوران کودکی وارد مدرسه علامت شد و با پایان دوره ابتدایی به علت اوضاع آشفته کشور از ادامه تحصیل امتناع کرد بطوری که تلاش های مدیر مدرسه روستا که بارها به پدرش مراجعه کرد بی نتیجه ماند.

وی با ترک تحصیل به پدرش در کار کشاورزی کمک کرده و پس از چند سال به کار فرشبافی روی آورد و با رسیدن به سن سربازی از خدمت به حکومتی که غیرقانونی اش می خواند سرباز زد و به بهانه های مختلف از دست ماموران گریخت و ازدواج کرد.

شهید خوشبخت بعد از قیام 17 شهریور اعلامیه های امام را از طریق پسرخاله اش در تهران دریافت و در هیئت های عزاداری اکبریه که خود از موسسین آن بود پخش می کرد و شبانه به دیوارها می چسباند و مدام می گفت: دیگر وقت نشستن نیست و در جلسات مسیر تظاهرات را برای دوستانش تشریح و به زخمی ها در انتقال آن ها به جای امن کمک می کرد تا جایی که بارها ماموران شهربانی انتظار او را می کشیدند تا بزنند که بالاخره نهم آبان 57 موقع درگیری در تظاهرات هنگام کمک به دوست زخمی اش به شهادت رسیده و در روستای قاضی جهان به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها