بحرالعلومی در یادواره 88 شهید بسیج جامعه پزشکی استان سمنان در شاهرود گفت: دنیای نا آرام امروز و پدیده هایی مانند افسردگی ها جامعه بشری را تهدید می‌کنند که این امر به دلیل نبود فاکتورهای معنوی است.
کد خبر: ۸۸۱۸۰۶۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عبدالله بحرالعلومی در یادواره شهدای بسیج پزشکی استان سمنان که به میزبانی تالار پور سینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد در سخنانی با اشاره به اینکه عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های شهداست اظهار کرد: شهدا برای دفاع از اعتقادی به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند که عصاره شهامت، ایثار و تدین بود لذا باید قدردان این شهدا بود چرا که عزت و شرف ایران اسلامی به همین شهدای بزرگوار است.

وی افزود: غرور جامعه پزشکی به 2700 شهید گلگون‌کفنی که با لباس سپید پزشکی به لقاءالله پیوستند و باید گفت شهیدان وقتی به دیدار خدا رفتند فانی بالله شدند و خدا از وجود خودش در وجودشان دمید.

بحرالعلومی بیان کرد: شهدای ما باهدف والای دفع از اسلام، وطن و جان و مال ایران و ایرانی پای به جبهه‌های حق علیه باطل گذاشتند و در این بین شهدای جامعه پزشکی با دست خالی با یاری این عزیزان شتافتند که این امر چیزی جز اخلاص و ایمان در بین این قشر را یادآور نمی‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: قرآن کریم تمام علوم را در بردارد و از امام صادق(ع) پرسیدند که ویژگی علمی قرآن چیست و ایشان فرمود(تمام علوم دنیا را استخراج می‌کنم) لذا این نشان‌دهنده عظمت و بزرگی قرآن کریم است که تبیین این مسائل برای جهان غرب می‌توان تحول زا باشد.

بحرالعلومی تصریح کرد: زمانی اگر به ما می‌گفتند اطلاعات یک کتاب ۵۰۰صفحه‌ای در یک مایکرو مموری و یا فلش مموری ذخیره می‌شود شاید برایمان باورش سخت بود، اما نخستین شرط درک آن این است که فردی قادر به رمزگشایی از آن باشد همان‌طور که برای خواندن محتویات یک فلش مموری به کسی نیازمند هستیم که بتواند اطلاعات را از آن استخراج کند لیکن درنهایت باید گفت قرآن راه نجات بشریت از عوالم و آلام دنیایی است.

تهدید جامعه جهانی با خطر بیماری هایی نظیر افسردگی در نبود فاکتورهای معنوی/2700 شهید در جامعه پزشکی کشور 

وی بیان اینکه جامعه غربی امروز به دنبال آرامشی است که قرآن کریم آن را به واسطه ارتباط معنوی با پروردگار یکتا مشخص ساخته است، گفت: دنیای ناآرام امروز و پدیده‌هایی مانند افسردگی ها جامعه بشری را تهدید می‌کنند که این امر به دلیل نبود فاکتورهای معنوی است.

بحرالعلومی ادامه داد: تحقیقات حتی نشان می‌دهد در کشورهای اسکاندیناوی که درصد بالایی از رفاه اجتماعی وجود دارد، شاید اضطراب ها کمتر باشد، اما افسردگی‌ها به دلیل خلأ معنوی اصلاً کم نیست همچنین مصرف داروهای روان‌گردان در بین جوانان این جامعه بسیار بالا است که دلیل عمده آن به پوچ‌گرایی با منشأ تفکرات بدون دینی است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: در تفکر غربی انسان محور، فرد باید با تمام تهدیدات مقابله کند و انسان تنها نیرویی است که می‌تواند به دنیا تسلط پیدا کند لذا پیشرفت بسیار زیاد علم که در قرن اخیر معادل تمام قرون اخیر است.

بحرالعلومی بیان کرد: اما این تفکرات هیچ‌گاه بشر را آرام نکرد این باعث شد تا برای کنترل اضطراب‌ها، بشر غربی علاوه بر داروهای ضدافسردگی به مکاتب شرقی رجوع کردند برای مثال جوانان غربی به مکتب بودیسم توجه ویژه‌ای کردند و دالایی لاما را رهبر معنوی خود می‌دانستند چراکه او تنها یک روش آرامش بخشی را در جامعه غرب مطرح کرد تا جوانان با استفاده از آن خودشان را آرام کنند.

وی عنوان کرد: این آمادگی ذهنی جوانان غربی فرصت بسیار خوبی است تا ما نیز اعتقاداتمان را به دنیا عرضه کنیم لذا باید گفت چه کسی از آن جوانان ناآرام است که وقتی امروز الگویشان را شهدا قرار دهند با آن تفکری که خدا را در محور هستی است، به آرامش نرسند؟ پس باید به دنبال چیزی برای عرضه به دنیا باشیم که آن چیز، ارزشمندترین و مستندترین ودیعه و هدیه پیامبر(ص) به دنیا، یعنی قرآن کریم است. 

بحرالعلومی تصریح کرد: امام حسین(ع)، ۵۷سال عمر کردند، ما اطلاعاتی که از ایشان داریم در سال۶۱هجری است، بقیه عمر مبارکش را چگونه گذراند؟ این همان سبک زندگی است که باید ترویج شود.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: زندگی شرافتمندانه، با امید می‌تواند انسان را به آرامشی که خداوند می‌فرمایند برساند اما امروز ما در پیرامون خودمان می‌بینیم که چه بسیارند کسانی که ترس از ازدواج، مخارج، اقتصاد، طمع دنیا، ناآرامی در زندگی مدنی دارند و مدام از خودشان می‌پرسند قرار است چه چیزی بر سرشان بیاورند.

بحرالعلومی بابیان اینکه انسانی که در پناه خدا باشد آرامش دارد افزود: حق‌تعالی در آیت الکرسی می‌فرمایند انسان تحت ولایت خدا از ظلمت به سمت نور هدایت می‌شود لذا باید قرآن را خواند و در آن تدبر و از آن فرمول‌های امروزی زندگی بشری را استخراج کرد.

وی اضافه کرد: قرآن یک گزاره خبری نیست هر کلمه از آن نیازمند تدبر است که تفکر در آن باعث می‌شود تا خداوند متعال از عالم هستی برای انسان چیزهایی بفرستد که ماحصل تدبر در قرآن هستند که ما امروز آن‌ها را آرامش، کمک، ایمان، محبت و ... می‌نامیم و این تأثیر قرآن کریم در زندگی انسان است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها