تولیدات بخش کشاورزی استان در سال جاری به یک میلیون و 372 هزار تن رسید

تولیدات بخش کشاورزی در سال جاری به یک میلیون و 372 هزار تن رسیده که ارزش اقتصادی این میزان سه هزار میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۱۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ ذبیح الله غریب، ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: در این ایام بایستی شاخص‌های مهم انقلاب برای مردم به طور کامل تشریح شوند.

وی افزود: خوشبختانه نظام و ساختار اداری جهاد کشاورزی استان از ساختاری نظام مند، مردم نهاد و انقلابی تشکیل شده است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اشاره به عملکرد مطلوب جهاد کشاورزی استان، تصریح کرد: به دلیل انقلابی بودن این دستگاه اجرایی، همه مدیران بخش‌های مختلف این سازمان در قبال کارهایی که برای مردم انجام می‌دهند پاسخگو هستند.

این مسئول ، گفت: در سال جاری با اقدامات خوبی که از طرف دولت انجام شده است، 69 هزار و 500 تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است که بیش از 90 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت و همچنین 14 میلیارد تومان مطالبات جو به کشاورزان پرداخت شده که رکورد خرید گندم بعد از مدت 10 سال شکسته شد.

غریب ادامه داد: در بخش بیمه کشاورزی، با توجه به خسارت‌هایی که سال گذشته به محصولات زراعی و باغی وارد شد مبلغ مورد نظر خسارت به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی‌های اخیر به بخش کشاورزی لطمات جبران‌ناپذیری را وارد کرده است، تصریح کرد: مجموع تولیدات بخش کشاورزی در سال جاری به یک میلیون و 372 هزار تن رسیده که ارزش اقتصادی این میزان سه هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: کاهش مصرف آب، استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری، افزایش تولید محصولات، افزایش سطح گلخانه‌ها و کشت نشایی از برنامه‌های این سازمان است.

غریب ادامه داد: در بخش باغبانی میزان تولیدات سال جاری به 181 هزار تن رسیده و در حوزه دام و طیور میزان تولیدات سال جاری 283 هزار تن بوده است.

وی تولیدات بخش گلخانه‌ای در سال جاری را دو هزار تن دانست و گفت: یکی از شاخص‌های مهم استان تولید قارچ است که در سال جاری هفت هزار و 500 تن تولید شده است.

غریب با اشاره به اینکه بخش شیلات طی دو سال گذشته با رکود مواجه بود، ادامه داد: برآورد تولید سال جاری در این بخش بیش از 21 هزار تن است که به بالاترین میزان تولید خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه تولید گل و گیاهان زینتی یکی از استعدادهای خاص استان به شمار می‌رود، گفت: در سال جاری پنج میلیون شاخه گل در استان تولید شده است که نسبت به سال گذشته به میزان تولید یک میلیون شاخه افزوده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار