خطیب جمعه یزد:

حفظ انقلاب از هر واجبی برای ما واجب‌تر است/مسئولان فرهنگی مراقب رفتارهای ناشایست بدحجابی باشند

امام جمعه یزد گفت: سزاوار نیست که در داخل کشور نیز به جان هم بیفتیم و این مردم را که برای انقلاب جان داده‌اند و سختی کشیده‌اند نادیده بگیریم و با دعواهای سیاسی، وحدت را خدشه‌دار کنیم.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۶۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام(ره) با حرکت و قیام خود مردم را از ظلمت و تاریکی به نور و رهایی رساندند اظهار کرد: امام راحل با تکیه بر احکام الهی و قوانین دین مبین اسلام مبارزه با ظلمت و تاریکی حکومت ستمشاهی در برابر ملت مظلوم ایران آغاز کرد.
آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب بیرونی و درونی زمینه ساز رهایی ملت ایران از بند اسارت و بردگی رژیم شاهنشاهی بود به گونه ای که احکام الهی و اصالت انسانی را زنده کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه هدفی که خداوند از خلقت انسان دارد، رسیدن به کمال است ادامه داد: انقلاب اسلامی با پیاده کردن احکام الهی در کشور، شرایط کمال انسانی برای این ملت را فراهم کرده است چراکه مردم ما در سال‌های پیش از انقلاب عزت نداشتند و زیر بار ظلم بودند.
آیت الله ناصری عنوان کرد: تحولی که امام خمینی (ره) با همراهی مردم در این کشور ایجاد کردند، هم موجب پیروزی انقلاب و جاری شدن احکام و قوانین الهی بود که تا پیش از این جایی در این کشور نداشت پس باید یقیین داشت غفلت از انقلاب موجب نابودی آن می‌شود در حالی که نگه‌داشتن این انقلاب از هر واجبی برای ما واجب‌تر است.
وی با اشاره به مرارت‌ها و تلاش‌های بسیار مردم و رهبری و مدیریت امام خمینی(ره) برای به دست آوردن این انقلاب بیان داشت: جوانان زیادی در راه پیروزی انقلاب و مبارزه با رژیم غارتگر ستمشاهی به شهادت رسیدند و امروز نباید اجازه دهیم دعواهای سیاسی سبب غفلت از این مردم شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه های خود با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی حضرت زینب شجاعت، ایثار و ایستادگی است گفت: حضرت زینب (س) دارای ویژگی‌هایی هستند که این شاخصه‌ها سبب شده از ایشان به عنوان اسوه‌ای کم‌نظیر در طول تاریخ بشریت یاد شود.
وی ادامه داد: پرستاری حضرت زینب(س) ستودنی بود و پرستاران ما نیز در سطح جامعه زحمات بسیاری تحمل می کنند و مراقبت‌های آنها مکمل فعالیت پزشکان است و حتی گاهی کوتاهی پزشکان را هم جبران می‌کند.
امام جمعه یزد با اشاره به الگوگیری زنان مسلمان از حضرت زینب (س) عنوان کرد: شیرزنانی که فرزندان خود را وقف انقلاب و اسلام کردند و در دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند، با حفظ دین و اعتقادات و حجاب خود یاریگر انقلاب و دین بوده و هستند.
آیت الله ناصری تاکید کرد:دختران جوان و بانوان نسل جدید باید با الگوگیری از اسوه‌های دینی از رفتارهای ناشایست دور بمانند چراکه رفتارهایی که گاهی در برخی دختران جوان دیده می‌شود موجب ضرر به خود انسان و تزلزل جامعه می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد اذعان کرد: مسؤولان فرهنگی نیز باید مراقب چنین رفتارها و کردارهای ناشایست برخی دختران به ویژه در زمینه بدحجابی باشندو فرهنگ انقلاب اسلامی را برای نسل جوان تبیین کنند.
وی اعتقاد به خدا، همراه مردم بودن و وحدت داشتن، سه رکن مهم برای حفظ انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: نباید حرفی بزنیم یا کاری کنیم که این انقلاب صدمه ببیند و اگر یکی از این سه مورد را از دست بدهیم باید ترسید.
آیت الله ناصری با بیان اینکه اسرائیل و آل‌سعود و استکبار با دلارهای خود برای نابودی ایران کمر همت بسته‌اند، عنوان کرد: سزاوار نیست که در داخل کشور نیز به جان هم بیفتیم و این مردم را که برای انقلاب جان داده‌اند و سختی کشیده‌اند نادیده بگیریم و با دعواهای سیاسی، وحدت را خدشه‌دار کنیم.
ارسال نظرات