مرکز مشاوره پیشگیری و مداخله در کاهش طلاق با حضور معاون دادگستری و مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در تربت حیدریه افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۶۲
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در آئین افتتاح این مرکز اظهار کرد: این پایگاه ها با همکاری قوه قضاییه و بهزیستی و تحت پوشش دادگاه خانواده برای بازگشت زوج های در حال جدایی راه اندازی شده است.
 
حمیدرضا پور یوسف افزود: در این مراکز زوجین که برای طلاق توافقی و یا به درخواست یکی از انها مراجعه می شود، قبل از ورود پرونده به محاکم قضایی بایستی در مدت ۴۵ روز و ۶ جلسه مشاوره ای حضور یافته و در صورت عدم نتیجه گیری پرونده به دستگاه قضائی ارجاع می شود.
 
معاون پیشگیری مدیر کل بهزیستی در ادامه ذعان کرد: از ابتدای خردادماه جاری تاکنون ۲۶ مرکز مشاوره و مداخله در امر طلاق در مشهد راه اندازی شد که از مجموع ۹۳۰۰ پرونده ثبتی در این مراکز، ۸۰۰ زوج از پروسه طلاق و دادگستری خارج شده و به زندگی بازگشته اند.
 
حقدادی اذعان کرد: از این میزان نتیجه گیری ۸۱/۱۷ درصد زوجین با یکدیگر سازش کرده و ۲/۱۳ از آنها از ادامه پرونده انصراف دادند.
 
وی افزود: نسبت ازدواج به طلاق در مشهد در سال گذشته ۸۴/۲ به ۹/۳ بوده است.
 
معاون پیشگیری مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تا پایان سال جاری تمامی شهرستانهای خراسان رضوی به راه اندازی این مراکز برای کاهش طلاق مکلف شده اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها