خبرهای داغ:
«بسیج» از کارآفرینی یک بسیجی گزارش می دهد؛
يك كارآفرين در سرپلذهاب با حمایت بسیج توانسته است از راه توليد عسل به درآمد چشمگيري برسد.
کد خبر: ۸۸۱۸۲۵۳
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، در شهرستان سرپلذهاب با استعدادهای سرشار معنوی و مادی، ذخایر و منابع غنی و متنوع، زیرساخت‌های گسترده و مهمتر از همه برخورداری از نیروی انسانی متعهد و کارآمد و دارای عزم راسخ برای پیشرفت، از الگوی اقتصادی بومی و علمی استقبال چشمگیری شده است و جوانان این منطقه توانستند زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند و با ایجاد عرصه های مختلفی از اشتغال بر مشکلات اقتصادی فائق آیند.
 
از طرفی ورود بسیج در اقتصاد از طریق حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان یکی از مهم ترین اقداماتی است که توانسته است تاکنون برکات فراوانی داشته باشد. با وجود این حمایت ها بوده است که بسیاری از طرح های اقتصاد توسط کارآفرینان به سرانجام شیرینی رسیده است.

 

در این فضا از تولید عسل برای استفاده های گوناگون استقبال فراوانی شده است است که افرادی هستند که با حمایت های بسیج سازندگی توانسته اند تولیدات چشمگیری داشته باشند. یکی از کارآفرینان عرصه پرورش زنبور عسل در شهرستان سرپل ذهاب علیرضا نظری است.

 نظری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با هدف کمک به تولید جامعه و ایجاد درآمد برای خانواده توانستم پا به عرصه زنبورداری بگذارم و بیش از 14 سال است که پرورش زنبور را پیشه کار و فعالیت خود ساختم.
 
وی کسب تجربه را مهمترین معیار در پرورش زنبور عسل دانست و افزود: با توجه به میزان علاقه و پشتکاری که نسبت به گسترش این طرح داشتم توانستم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و خود کفایی زمینه اشتغال خود و 2 نفر دیگر را فراهم کنم.
 
این کارآفرین نمونه عرصه اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: در این عرصه مشکلاتی همچون عواملی طبیعی از جمله باد  و سرما پیش روی کار قرار دارد که آسیب های بسیاری در بردارد.

 نظری با بیان اینکه سالانه حدود 4 تن تولید عسل دارد، گفت: زمان برداشت این محصول طبیعی در دو فصل تابستان و پاییز صورت می گیرد و بالغ بر 400 میلیون ریال درآمد سالانه کسب می کنم.

 این کارآفرین بسیجی تاکید کرد که محصول عسل را در کل استان های کشور عرضه می دارد و وضعیت بازار در حد متوسط است.

 وی با اشاره به حمایت بسیج سازندگی گفت: با هدف بالابردن سطح تولید و کیفیت عسل درصدد نوآوری و ابتکار بوده و با دریافت تسهیلات دریافتی200 میلیون ریال از سوی بسیج سازندگی شهرستان توانستم در راستای اقتصاد مقاومتی گامی مهم بردارم.

 نظری  تاکید کرد: این روزها که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند بد نیست به سراغ مشاغلی بروند که نه تنها سرمایه و امکانات بسیار زیادی نیاز ندارد بلکه هم در راستای تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی گام برداشته و هم درآمد مناسبی را برای خود تامین خواهند کرد.

 این فعال اقتصادی در پایان گفت: با حمایت مسئولان شهرستان قطعا کارآفرینان دیگردر سطح شهرستان و روستاها می‌توانند حرفه خود را گسترش دهند و انتظار می رود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی زمینه افزایش اشتغال‌زایی و تولید محصول عسل خالص در شهرستان و استان فراهم شود.
ارسال نظرات