خبرهای داغ:
کارافرین بسیجی در گفتگو با «بسیج»عنوان کرد
شاهرخي گفت: زنبورها را در فصول گرم آنها به ارتفاعات کوههای پاوه برده و بعد از برداشت عسل در شهریور ماه، این زنبورها را با فرارسيدن فصل سرما به مناطق گرمسيري پاوه انتقال خواهیم داد.
کد خبر: ۸۸۱۸۲۵۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مقام معظم رهبری با مکلف کردن مسئولان به ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور گامی بزرگ در راه اعتلا و آبادانی ایران برداشتند، در این خصوص بسیاری از افراد نیز پیرو فرمایشات رهبر با سرمایه شخصی خود با ایجاد سرمایه گذاری کوچک اما پر بازده برای خود و دیگران نیز ایجاد شغل کردند.
 
پرورش زنبور عسل یکی از سرمایه گذاری های قابل توجه در زمینه ترویج اقتصاد مقاومتی است که یکی از شهروندان پاوه ای با راه اندازی آن برای خود و خانواده اش ایجاد شغل کرده است.
 
آقای عبيد شاهرخي از افرادی است که توانسته است با زنبور داری در روستای زردویی به اقتصاد مقاومتی روی بیاورد و شغل مناسبی را برای خود ایجاد کند وی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: عسل دارای خواص زیادی است و برای بیماری های قلبی بسیار مناسب است و برای کسانی که قند و فشار خون دارند سودمند است.

 وی با بیان اینکه تحصیلات اینجانب مهندسي كامپيوتر است گفت: حدود 2 سال است که به پرورش زنبور عسل در پاوه مشغول هستم و در این زمینه تجربیات لازم را در چگونگی پرورش آنها فرا گرفته ام.

 این کار افرین بسیجی ادامه داد: با راهنمایی و مشاوره بسیج سازندگی شهرستان پاوه توانستم این واحد زنبورداری را توسعه داده و از این راه برای خود درامد زایی کسب کرده ام.

 وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما  در این حوزه این است که برخی از زنبورداران عسل غیر طبیعی را به عنوان طبیعی در بازار عرضه کرده و باعث بی ارزش کردن عسل طبیعی ما می کنند گفت: برخی اوقات عسل را از شهرهای دیگر به شهرستان پاوه می آورند و به مردم عرضه می کنند که نامرغوب هم هست، این کار باعث این می شود که مردم دیگر به ما که عسل مرغوب داریم اعتماد نکنند و علاوه بر آن وجود گرد و غبار باعث تلف كردن زنبور ها مي شود.

 این کارافرین بسیجی افزود: در ابتدای وارد شدن به این شغل تجربیات لازم در پرورش زنبور عسل را هم در کلاس های آموزشی جهاد کشاورزی کسب کرده و در این زمینه گواهینامه لازم را دریافت کرده ام و در كنار آن تجربيات اصلي را از پدرم كه اكنون هم كمك يار من مي باشد، فرا گرفتم.

شاهرخي گفت: زنبورها را در فصول گرم آنها به ارتفاعات کوههای پاوه برده و بعد از برداشت عسل در شهریور ماه، این زنبورها را با فرارسيدن فصل سرما به مناطق گرمسيري پاوه انتقال خواهیم داد.


وی در پایان گفت: خوشبختانه بازار فروش این محصول در شهرستان و هم در شهرستان های اطراف در حد مطلوبی قرار دارد.
ارسال نظرات