کد خبر: ۸۸۱۸۲۸۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
شعله‌های گاز در دهستان چنار روشن شد تا بار دیگر با تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده بویراحمد و دنا، یخ سرد محرومیت‌ها در نقطه‌ای دیگر از استان کهگیلویه و بویراحمد آب شود.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، دهستان چنار از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد یکی از مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است، جایی که با گذشت سال‌های زیادی از انقلاب هنوز هم مردم با هیزم خانه‌های خود را گرم می‌کردند.

طبیعت بکر این منطقه به علت نبود گاز هر روز در حال تخریب و نابودی بود، تا اینکه در سال ۹۴ در مسجد روستای هادی‌آباد وقتی مشکل گازرسانی توسط یکی از روستانشینان این منطقه مطرح شد، نماینده بویراحمد و دنا قول داد که گازرسانی به روستاهای محروم این منطقه را شروع کند، وعده‌ای که امروز با روشن شدن شعله‌های گاز در روستاهای این دهستان محقق شد تا باز هم شاهد آب شدن یخ سرد محرومیت‌ها در نقطه‌ای دیگر از شهرستان بویراحمد باشیم.

این پروژه با پیگیری‌های مداوم نماینده بویراحمد و دنا و تخصیص اعتبارات ملی در مدت کوتاهی به بهره‌بردرای رسید که نشان می‌دهد زارعی به خواسته مردم مناطق مختلف حوزه انتخابیه‌اش توجه ویژه‌ای داشته و در هر نقطه‌ای که شناسایی کند برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کند.

غلام ‌محمد زارعی در آیین گازرسانی به روستاهای دهستان چنار گفت: کلنگ این پروژه ۴ ماه پیش در روستای هادی آباد دهستان چنار از توابع بخش کبگیان به زمین زده شد و تلاش کردیم با جذب اعتبارات موردنیاز امروز شاهد افتتاح این پروژه عظیم باشیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: گاز نعمت بزرگی برای مردم حوزه سردسیر در فصل زمستان است و از قطع درختان و نابودی جنگ‌ها جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: در شرایط نامناسب اقتصادی کشور، اجرا و افتتاح گازرسانی به روستاهای شهرستان بویراحمد کاری بزرگ است که جا دارد از دولت به خاطر توجه ویژه به رفع محرومیت در شهرستان‌های بویراحمد و دنا سپاسگذاری کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا عنوان کرد: در بودجه سال ۹۶، سهم اعتبارات استان افزایش یافته است که می‌توانیم عمران و آبادانی در روستاها را که از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است به مردم نوید دهیم.

زارعی با اشاره به سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در این سفر در جلسه هیئت دولت تذکر دادیم که سهم استان‌ها از منابع متمرکز پایین است و باید برای توسعه و پیشرفت در مناطق محروم سهم استان‌ها از منابع متمرکز بیشتر شود.

زارعی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۶، سهم متمرکز استان‌ها بیشتر شده است، ابراز کرد: تلاش داریم با جذب اعتبارات ملی خدمات کشاورزی، گازرسانی، بهبود رفاه مردم و اشتغال زایی در شهرها و بخش‌های استان را فراهم سازیم.

وی اعتبار گازرسانی به بیش از ۱۱ روستای بخش کبگیان را ۱۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: جمعیت تحت پوشش این روستاها یک هزار و ۲۲۰ نفر در قالب ۳۰۵ خانوار است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا بیان کرد: در این طرح، روستاهای باغ تیله کوه، برآفتاب علی کرمی، چشمه دزک سفلی، چشمه دزک علیا، دمچنار، هادی آباد، سالارآباد چنار، علی کرمی علیا، قلعه عزیزی، موگر، میان چنار و هفت چشمه از نعمت گاز برخوردار شدند.

 

ارسال نظرات