حضور در مذاکرات آستانه به دلیل تاثیر گذاری ایران در آزادی حلب است/ نمایندگان مانع توهین به مازندران در موضوع نام بندر امیر آبادشوند

عده‌ای حضور ایران در اجلاس آستانه برای تصمیم‌گیری درباره اوضاع سوریه را نتیجه برجام می‌دانند، در حالیکه علت حضور ایران در این مذاکرات آزاد شدن حلب است که مرهون حضور شیرمردانی همچون قاسم سلیمانی و رزمندگان اسلام است نه برجام.
کد خبر: ۸۸۱۸۳۷۰
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: مؤمنان برای رفع نیازهای خود و جامعه باید درکنار یکدیگر صف‌آرایی کنند و دست نیاز به سوی دشمن دراز نکنند زیرا دشمن جز به ذلت مؤمنان قانع نمی‌شود و مؤمنان باید مرزبندی خود را با دشمنان حفظ کنند و با توکل و اعتماد به خداوند تکیه کنند زیرا او مؤمنان را کفایت می‌کند.
 
آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های این‌ هفته نماز جمعه با بیان اینکه خداوند تحقق اراده خود، رسولان و اهل ایمان را حتمی کرده است، اظهار کرد: خداوند به اهل ایمان و کسانی که در راه بندگی و عبودیت استقامت کنند و در مقابله با طاغوت، باطل، ظلم و فساد هراسی به خود راه ندهند وعده قطعی عزت و پیروزی داده است بنابراین مؤمن هرگز نباید دچار یاس و ناامیدی شود.

وی افزود: دشمنان خدا و رسولانش در زمره ذلیل‌ترین انسان‌های روزگار قرار دارند و کسانی که با دشمنان طرح مودت و دوستی می‌ریزند، آن‌ها مومنان مخلصی نیستند بلکه گرفتار نفاق شده‌اند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا در زمان نماز ظهر، صدای اذان در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی شهر پخش شود زیرا این صدا نشانه‌ای است از بندگی خدا که در زندگی روزمره اقشار مختلف نمایان می‌شود.

معلمی با تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیه، اظهار کرد: این روز باشکوه به‌عنوان روز با سعادت پرستار نام‌گذاری شده است و پرستاران باید از این پرستار صبور و مهربان در کار خود تاسی کنند.

وی با دعوت مردم به تقوای الهی، غفلت نداشتن از یاد خدا، انجام واجبات و ترک محرمات، بیان کرد: در ایام دهه فجر قرار داریم و همه ساله این ایام فرصت مناسبی است برای بازخوانی حوادث و اهداف انقلاب و بررسی وصیت‌نامه اما خمینی(ره) و خواسته‌هایی که ایشان از ملت و دولت داشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: با صراحت می‌گویم که این انقلاب متعلق به مردم است و مردم باید با حضورشان در صحنه از انحراف انقلاب جلوگیری کنند و اگر مراقبت انقلابیون نباشد افراد قدرت‌طلب و دنیاطلب که عده‌ای از آن‌ها را در گرفتن حقوق‌های نجومی دیدیم، اهداف انقلاب را به انحراف می‌کشانند و مردم باید با تذکرو هشدار آنها را از غرق شدن در فساد نجات دهند و از طرفی دیگر با تأیید نیروهای اصیل انقلابی آنان را برای حضور در صحنه تقویت کنند.

این مسؤول با بیان اینکه هیأت مدیره سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خود پیشنهاد تغییرنام بندر امیرآباد به نام آیت‌الله رفسنجانی داده است در صورتی که این بندر قبلا به نام شهید هاشمی‌نژاد نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: این افراد با دادن چنین پیشنهادی مردم مازندران را تحقیر کردند، شهید هاشمی‌نژاد از شخصیت‌هایی بود که در دوران قبل و بعد از انقلاب خدمات ارزشمندی را ارائه کرده است و همین باعث شد دشمنان او را به سرعت شناسایی کنند و در نتیجه به شهادت برسانند.

معلمی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اهل کرمان است و در کرمان مراکز مهمی از قبیل مرکز تحقیقات تکنولوژی پیشرفته وجود دارد و چرا این مکان‌ها را به نام ایشان نام‌گذاری نمی‌کنند و چرا مازندران باید در این قضیه پیش‌قدم باشد.

وی تصریح کرد: آیت‌الله رفسنجانی فردی ارزشمند برای انقلاب بود و قصد ما از این صحبت‌ها توهین به ایشان نیست اما وقتی که مردم مشهد از کارهای شهید هاشمی‌نژاد نام‌گذاری یک فرودگاه بین‌المللی به نام ایشان قدردانی کردند چرا باید این شهید در زادگاه خود مهجور باقی بماند و بندری که به نام او ثبت شده است تغییر نام دهد.

امام جمعه قائم‌شهر از عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی خواست تا فرصتی برای نطق پیش از دستور در مجلس بگیرد و صدای اعتراض مردم مازندران را نسبت به این قضیه به صورت رسمی ابلاغ کند و همچنین از مردم خواست به صورت محترمانه و با تهیه طومارهایی از انجام این کار جلوگیری کنند.

این مسؤول با تشکر از فرماندار شهرستان قائم‌شهر مبنی بر نظارت بر کیفیت تولید نان  و اصلاح طبخ اوضاع را در حال حاضر مطلوب خواند و افزود: از فرماندار و نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی  می‌خواهم به شهردار قائم‌شهر در انجام امور کمک کنند زیرا کارخانه نساجی که در داخل شهر واقع است و در معرض واگذاری بود را شهرداری با ورود خود نجات داد و که اگر دخالت نمی‌کردند چه بسا به سرنوشتی بدتر از سرنوشت کارخانه نساجی خارج از شهر دچار می‌شد.

معلمی با اشاره به دستور ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ایران و هفت کشور دیگر به خاک امریکا، اظهار کرد: مشاور ترامپ در موضعی اعلام کرد که این طرح در زمان اوباما تهیه شده است و ترامپ فرمان اجرای آن را امضا کرده است و این حقیقتی تلخ است که آمریکایی‌ها با وجود آن‌که از حزب‌های مختلفی به ریاست جمهوری می‌رسند اما همه آنها منافع ملی امریکا را تعقیب می‌کنند و هرچند ترامپ ادبیات فریبنده اوباما را ندارد اما همان سیاست‌ها را به اجرا درمی‌آورد.

وی با بیان اینکه عده‌ای حضور ایران در اجلاس آستانه برای تصمیم‌گیری درباره اوضاع سوریه را نتیجه برجام می‌دانند، اظهار کرد: علت حضور ایران در این مذاکرات آزاد شدن حلب است که آن را مرهون حضور شیرمردانی همچون قاسم سلیمانی و رزمندگان اسلام است نه برجام.

امام جمعه قائم‌شهر در پایان گفت: منتظر حضور مصمم و باشکوه مردم در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن‌ماه، روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها