عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه:

قرآن معجزه الهی و هدایت کننده بشریت به سوی کمال است

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در آیین محفل انس با قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) این شهرستان با اشاره به نقش سازنده آموزه های قرآنی برای هدایت بشر به سوی کمال گفت: این معجزه الهی پیامبر اکرم (ص) انسان ها را به سوی تعالی فکری و معنوی رهنمون می کند.
کد خبر: ۸۸۱۸۴۳۱
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی شامگاه جمعه افزود: قرآن نسخه شفا بخش برای بشریت در طول تاریخ بوده و رستگاری در برابر پروردگار الهی عمل به آموزه های این کتاب الهی بر اساس سنت و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی تکنولوژی در خدمت دین قرار گرفته و جوانان به سهولت می توانند به معارف قرآن دست یافته و به آن عمل کنند.

حجت اسلام پورمحمدی بیان کرد: قرآن و آموزه های آن راهنمایی روشن برای مردم و امت اسلامی در تاریک ترین صحنه های تاریخ بوده و موجب هدایت انسان به سوی صلح، آرامش و پیشرفت های علمی و فرهنگی بوده است.

وی با تاکید بر لزوم تعقل و تدبر در آیان قرآن در بین جوانان گفت: آحاد مردم به ویژه نسل های آینده باید با کلام الهی مانوس بوده و از معارف، نکات پندآموز و علمی این معجزه الهی در جهت تعالی و خدمت به خلق استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب باید جلسات قرآنی و محافل انس با این کتاب الهی رونق پیدا کرده و جوانان در عمق و معانی آیات آن تفکر کرده و از آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی داشته و قاریان قرآن نیز با قرائت زیبای آیات این کتاب آسمانی موجب ترویج فرهنگ قرآنی می شوند.

وی با بیان این که قرآن یکی از شفاعت کنندگان مردم در قیامت اضافه کرد: این کتاب الهی با هدایت به سوی نور و خداوند، بشریت را از تفرقه برحذر داشته و انسان را به سوی وحدت رهنمون خواهد کرد و از این رو باید در بهره مندی از آموزه های قرآنی تلاش بیشتری شود.

 

در این آیین معنوی حمید شاکرنژاد قاری برجسته قرآن کریم به تلاوت آیات قرآنی پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار