امام‌جمعه تربت‌جام در خطبه‌های این هفته بیان داشت: حضور وحدت‌آفرین مردم شیعه و اهل سنت در راهپیمایی ۲۲بهمن محبت به‌نظام، یک مطالبه قرآنی و مبارزه پیشگیرانه و غیرمسلحانه است.
کد خبر: ۸۸۱۸۴۸۶
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد طاهری با دعوت خود و نماز گران به رعایت تقوا الهی و تبریک خجسته سالروز میلاد بزرگ پرستار اسلام حضرت زینب (س) و فرارسیدن یوم‌الله ۲۲بهمن گفت: پرستاران نقش زینبی دارند و باید مانند آن حضرت از بیماران عفیفانه پرستاری کنند.

خطیب جمعه تربت‌جام با اشاره به ویژگی‌های بارز پرستاران به‌ویژه بانوان عفیفه از برخی مسئولان بیمارستان‌ها نسبت به رعایت نکردن شئون اسلامی انتقاد و افزود: این‌که در جامعه اسلامی شاهد باشیم مسئولی به پرستاران زن بگوید با آرایش در محل کار حاضرشوند خلاف قوانین و ارزش‌های اسلامی است.

 طاهری تصریح کرد: پرستاران با همه دشواری‌های کاری که دارند باید حضرت زینب (س) را الگوی و سرمشق واقعی خود قرار دهند همان‌طور که حضرت زینب (س) ضمن پرستاری عالمه و خطیبه بصیر در دفاع از اهل‌بیت (ع) مقابل فرعونیان بود.

وی در ادامه به فضائل حضرت زینب (س) از لسان امام سجاد (ع) خطاب عمه‌اش پرداخت که چنین می‌فرمایند؛ عمه‌ام عالمی است که نیاز به درس دیگران نداشت، فهیم و بصیر آگاه به اوضاع و شرایط زمان خود بود بدون این‌که کسی اوضاع را برای ایشان تشریح نماید، بنابراین درمیابیم که فقه اهل‌بیت (س) تنها راه نجات بشر در همه زمان‌هاست.

 وی با اشاره فجر انقلاب گفت:ایام‌الله دهه مبارک فجر خروج استبداد را به دنبال داشت و پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بود.

امام‌جمعه تربت‌جام بیان داشت: انقلاب اسلامی حق‌خواهی را به جهانیان آموخت و بدانید آمریکا و نوکرانش حق را به کسی نمی‌دهند و دیدید که در مسئله هسته‌ای جوانان انقلابی حق کشور را از آنان گرفتند.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به این‌که اگر توقع داشته باشیم استکبار جهانی با انقلاب همراه خواهد شد نگاه بسیار اشتباهی است عنوان کرد: آمریکا نشان داده که منافق و خیانت‌کار است و به‌دروغ دست دوستی دراز کرده و اما از پشت خنجر می‌زند.

وی با اشاره به خیانت‌ها و جنایات آمریکا در افغانستان و عراق یاد آورد شد: سکوت در مقابل آمریکا خلاف حقوق بشر و انسانیت است.

وی ادامه داد: مردم ایران از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا که خودش را کدخدای دنیا می‌داند متنفرند و امروز آمریکا از اقتدار ایران اسلامی ناراحت و وحشت‌زده است.

خطیب جمعه تربت‌جام با دعوت از قشرهای مختلف مردم شیعه و اهل سنت خاطرنشان کرد: برگزاری راهپیمایی‌ها در کشور دفاع از حقوق دنیاست و نشانه بیداری ملت و ادامه نهضت اسلامی است.

طاهری ادامه داد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن نشان می‌دهد ملت ایران به آرمان‌های که خون دادند پایدار هستند و نشان‌دهنده اقتدار ملی، شجاعت، دشمن‌شناسی وعظم عمومی است.

وی تأکید کرد: حضور وحدت‌آفرین مردم شیعه و اهل سنت در راهپیمایی ۲۲بهمن محبت به‌نظام، یک مطالبه قرآنی و مبارزه پیشگیرانه و غیرمسلحانه است.

حجت‌الاسلام طاهری با توجه به سخنان و اعمال رئیس‌جمهور آمریکا بیان داش: رئیس‌جمهور آمریکا با اعمال نگین خود زمینه فروپاشی این کشور را فراهم کرده و امروز در میان تمام کشورها منفور شده است.

 گفتنی است؛ همایش میقات الصالحین بسیج قبل از خطبه های نماز جمعه در مصلی الغدیر برگزارشد و مربیان حلقه های صالحین به مسائلی پیرامون ارج نهادن به ارزش های انقلاب اسلامی، حضور در مناسبت های ملی مذهبی بخصوص راهپیمایی 22 بهمن، فرهنگی، تربیتی وعقیدتی پرداختند و سپس به استماع سخنان خطیب  نمازجمعه این شهرستان رفتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها