در همایش روز جهانی تالابها در اصلاندوز چه گذشت؛
همایش گرامیداشت روز جهانی تالابها با حضور امام جمعه اصلاندوز و مسئولان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز اصلاندوز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۸۴۹۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از  ارس تبار، "هاشم میرزانژاد" رییس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی تالابها در اصلاندوز ضمن خیرمقدم گویی به شرکت کنندگان در همایش با بیان اینکه 14 بهمن ماه هرسال به عنوان روز جهانی تالابها نامگذاری شده است افزود:"تالاب ها برای کاهش خطرپذیری مخاطرات طبیعی" شعار امسال روز جهانی تالابهاست.
وی برگزاری این همایش ها را نگاه و توجه وسیع تر به مقوله محیط زیست دانست و افزود:آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسوولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری باید بیش از پیش افزایش یابد.
رییس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد از پیگیری ثبت تالاب سد میل مغان در کنوانسیون رامسر خبر داد و گفت:تلاش ما بر این است تا تالاب سد میل مغان را در ردیف تالاب‌های حفاظتی و صیانتی به ثبت برسانیم تا با تامین اعتبار مورد نیاز در نگهداری و حفاظت آن تلاش بیشتری را انجام دهیم.
میرزانژاد با بیان اینکه مراحل پایانی ثبت تالاب سدمیل مغان در حال انجام است افزود:امید است تمامی ادارات و نهادهای مرتبط در این خصوص که موجب توسعه صنعت گردشگری و اکوتوریسم در شهرستان پارس آباد خواهد شد همکاری لازم را داشته باشند.
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره 119 شهید محیط بان کشور از عنایات مسئولان شهرستان پارس آباد و تلاشها و زحمات محیط بانان شهرستان قدردانی کرد.
سیدعباس مینایی بخشدار اصلاندوز هم در سخنانی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه بهتر در محیط زیست نهادینه شده است افزود:محیط زیست دیگ جوشان آفرینش برای تامین نیازمندی های انسانهاست و حفظ محیط زیست برای جامعه اهمیت صد چندان دارد.
وی با اشاره به نقش تالاب ها در زندگی انسانها گفت:سالم بودن آب تالاب سدمیل مغان برای اراضی کشاورزی تضمین ایجاد می کند و به همین خاطر حفاظت از این تالاب از اهمیت خاصی برخوردار است.
بخشدار اصلاندوز با اشاره به ایجاد بندرخشک اصلاندوز و نقش آن در توسعه و آبادانی منطقه گفت:یقینا تالاب سدمیل مغان و بندرخشک اصلاندوز مکانی برای جذب گردشگر و صنعت توریسم دارای اهمیت ویژه ای خواهد بود.
وی از اجرای پایش آنلاین آلودگی رودخانه ارس توسط حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت:هرساله برگزاری همایش روز جهانی تالابها نشان از اهمیت و مهم بودن تالاب سدمیل و مغان و سایر تالابهای شهرستان است.
مینایی همچنین با بیان اینکه همایش علمی تالاب سدمیل مغان با فراخوانی از دانشجویان و نخبگان برای ارائه تحقیقات علمی ، مقالات و پایان نامه برگزار شود افزود:بکر بودن محیط زیست و گونه های مهاجر در تالاب سدمیل مغان نوید بخش زندگی است.
بخشدار اصلاندوز با قدردانی از تلاشهای مجموعه حفاظت محیط زیست استان و بخصوص رییس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس اباد، حیات انسانها را وابسته به محیط زیست عنوان کرد.
یوسف مهدی زاده، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز گزارش و مشخصاتی از وضعیت تالابهای استان بوسیله پاور پوینت برای شرکت کنندگان در همایش ارائه کرد.
وی تغذیه و تخلیه آبهای زیرزمینی،تنظیم جریان آب،حفاظت در برابر نیروهای طبیعی،حفظ و نگهداری مواد غذایی،منبع تولید فراوردهای طبیعی،تفرج و توریسم،اهمیت اجتماعی و فرهنگی،اهمیت پژوهشی و آموزشی،حفظ فراینده ها و سیستم های طبیعی،اهمیت جهانی تالابها را از جمله موارد اهمیت حفاظت تالابها عنوان کرد.
 
   
 
ارسال نظرات