امام جمعه اصلاندوز گفت:صاحب اصلی امتیاز بندر خشک، شهر اصلاندوز است،اما ایجاد آن نباید صرفا در حد حرف بماند بلکه باید عملی شود.
کد خبر: ۸۸۱۸۴۹۸
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ارس تبار، ،حجت الاسلام والمسلمین "عظیم اسدزاده" در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز به مساله بندرخشک اصلاندوز و تصویب آن در کارگروه مرزی کشور در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت:شهر مرزی اصلاندوز دارای امتیازات بسیاری از جمله پادگان شهید مدنی،گمرک،سدمیل مغان و رودخانه دره رود بوده که بخاطر این امتیارات از شهرهای دیگر بالاتر است.
وی با بیان اینکه ایجاد بندر خشک در اصلاندوز بخاطر حذف گمرک این شهر توسط دولت تحقق می یابد، از تلاشها و پیگیری های مسئولان استان و شهرستان علی الخصوص آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نسبت به بندرخشک اصلاندوز قدردانی کرد.
 امام جمعه اصلاندوز تصویب بندرخشک اصلاندوز را افتخاری دیگر برای منطقه دانست و گفت:در زمینه ریل گذاری هم بخاطر اینکه فاصله بین اصلاندوز و مرز آن کشورحدود 3 کیلومتر بوده  و سایر شهرهای شمالی استان از 40 کیلومتر به بالاتر است لذا یکی از خواسته های جمهوری آذربایجان است که ریل گذاری قطار در مرز اصلاندوز انجام شود.
حجت الاسلام اسدزاده با بیان اینکه هر کجا که باشد کشورماست و فرقی نمی کند، اصلاندوز را سر مغان دانست و افزود:صاحب اصلی امتیاز بندر خشک، شهر اصلاندوز است،اما ایجاد آن نباید صرفا در حد حرف بماند بلکه باید عملی شود.
وی به حادثه پلاسکو و به شهادت رسیدن تعدادی از آتش نشانان فداکار که جانشان را بخاطر نجات عده ای افراد از دست دادند به دو پیام جداگانه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:جا دارد از تمام مسئولانی که با اتحاد و همدلی درکار آواربرداری و کشف پیکر شهدای آتش نشان و غیر آتش نشان تلاش کردند قدردانی می کنم.
خطیب جمعه اصلاندوز افزود:امیدواریم قیل از اینکه حادثه اینچنینی در کشور رخ بدهد آمادگی داشته باشیم تا حادثه تاسف باری بوجود نیاید.مردم نیز باید همکاری لازم در حوادث مشابه با مسئولان داشته باشند.
وی در ادامه به مساله پرجنجال اقدام نژاد پرستانه ترامپ رییس جمهور آمریکا برای جلوگیری از ورود مسلمانان 7 کشور جهان به آمریکا و تایید نکردن ویزای این کشورها از جمله ایران گفت:آمریکاییها به خاطر تروریست دانستن کودک 5 ساله ایرانی این کودک را دستگیر کردند که با هیچ عقل سلیم قابل تصور نیست.
حجت الاسلام اسدزاده اجازه ندادن پناهجویان به آمریکا را یکی از اقدامات رییس جمهور گاوچران و سگ باز امریکا دانست و افزود:یقینا این مسایل عاقبت خوشی دارد چون دنیا هویت و افکار امریکا را می خواند.
امام جمعه اصلاندوز در ادامه با گرامیداشت دهه مبارک فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت:انقلاب شکوهمند اسلامی شگفت انگیزترین پیروزی تاریخ را رقم زد.
وی با بیان اینکه افکار و حرکت امام راحل و انقلاب باعث شد تا دنیا زنده شود اما عده ای در خاورمیانه و اطراف کشورمان هنوز در خواب بسر می برند افزود:38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان مردم آگاه و با بصیر کشورمان سرنوشت خودشان را با حضور گسترده در انتخابات تعیین می کنند.
حجت الاسلام اسدزاده افزود:اگر می خواهیم انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد باید توکل بر خداوند،حضور همیشگی و پرشکوه در تمامی صحنه های نظام بخصوص انتخابات و استقامت داشته باشیم.
امام جمعه اصلاندوز با اشاره به  فرارسیدن راهپیمایی 22 بهمن امسال، از عشایر غیور و مردم و اهالی مرزنشین اصلاندوز خواست در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن که روز جمعه آینده در سطح شهر برگزار خواهد شد حضور گسترده و دشمن شکن داشته باشند.
وی همچنین با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به شمه ای از فضایل زندگانی و شخصیتی آن حضرت اشاره کرد و گفت:عبادت و بندگی،فصاحت و بلاغت،حیا و عفت،ایثار، ولایتمداری و شجاعت و شهامت از ویژگی های زندگانی حضرت زینب(س) است.
حجت الاسلام اسدزاده شغل پرستاری را بسیار سخت اما موجب افتحار عده ای از افراد جامعه عنوان کرد و از تلاشهای خداپسندانه پرستاران در رسیدگی به بیماران قدردانی کرد.
روز نیروی هوایی و اعلام همبستگی همافران نیروی هوایی با رهبر کبیر انقلاب و روز حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر بیاناتی بود که امام جمعه اصلاندوز به آنها اشاره کرد.
 
ارسال نظرات