پرنده نگری و دانه پاشی برای پرندگان در تالاب سدمیل مغان+تصاویر

رییس حفاطت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت:شرکت کنندگان در همایش روز جهانی تالابها اقدام به پرنده نگری با دوربین و دانه پاشی برای پرندگان مهاجر در تالاب سدمیل مغان کردند.
کد خبر: ۸۸۱۸۵۱۰
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار "هاشم میرزانژاد" گفت:با توجه به بارش سنگین برف و یخ بستن کلیه زیستگاه های آبی و تالاب های شهرستان پارس آباد و احتمال گرسنه ماندن و تلف شدن پرندگان مهاجر و بومی این تالاب ها، شرکت کنندگان در همایش روز جهانی تالابها اقدام با حضور در تالاب سد میل و مغان به پخش دانه برای تغذیه پرندگان و سایر وحوش کردند.
وی با اشاره به یخ بستن بیشتر قسمت های تالاب سدمیل و مغان افزود: دانه پاشی و پخش مواد غذایی برای پرندگان و سایر حیوانات وحشی در روزهای برفی و سرد فصل زمستان می تواند تاثیر بسیار مهمی در حفظ و کمک به ادامه حیات وحوش و جلوگیری از مهاجرت پرندگان بومی به دیگر مناطق داشته باشد.
رییس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد همچنین با بیان اینکه همایش روز جهانی تالابها همزمان با 14 بهمن برای سه سال متوالی با حضور مسئولان استان و شهرستان در تالاب سدمیل مغان برگزار می شود افزود:پرنده نگری با دوربین چشمی و بازدید از تالاب سدمیل مغان برنامه های مهم همایش روزجهانی تالابها بشمار می روند.
به گزارش ارس تبار،ظهر امروز پنجشنبه بخشدار اصلاندوز،فرمانده هنگ مرزی شهرستان پارس آباد،معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل،جمعی از مسئولان شهرستان و بخش و فرماندهان نظامی و انتظامی در حاشیه همایش روز جهانی تالابها با حضور در تالاب سدمیل و مغان از نزدیک با انواع و گونه های پرنده های مهاجر منطقه، تجربه تماشای پرندگان و نحوه زندگی و رفتارهای آنها با تلسکوپ پرنده نگری را تجربه کرده و سپس دانه پاشی کردند. 
 

ارسال نظرات