این باور وجود دارد که هر چقدر سمن‌ها را فعال و توسعه داده و از ظرفیت آنها استفاده کنیم، بار سنگینی از مشکلات اجتماعی از دوش دولت برداشته خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۸۶۸۴
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم گردهمایی دبیران سازمان‌های مردم نهاد استان که به مناسبت روز انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی و مشارکت اجتماعی و آیین تجلیل از سمن‌های شرکت کننده در نمایشگاه از افق تا طلوع که در مرکز همایش‌های بین‌المللی این انجمن برگزار شد،با اشاره به بازدید 8 میلیون ایرانی از کلیپ تهیه شده انجمن مهرانه در کشور گفت: مهرانه یک الگوی کامل از مشارکت‌های مردمی در کشور است.

اسدالله درویش‌امیری با بیان این‌که وظیفه و تکلیف مسؤلان حضور در کنار سازمان‌های مردم نهاد است، افزود: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و حوزه‌های مختلف دیگر احساس تکلیف کرده و سمن‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند.

وی با بیان این‌که مشارکت در فرهنگ مردم ایران مبنای تاریخی و فرهنگی داشته و دارای مبانی اعتقادی و دینی است، خاطرنشان کرد: در فرهنگ و مذهب و همچنین دین و باور ما مشارکت‌های مردمی نهادینه شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: این باور وجود دارد که هر چقدر سمن‌ها را فعال و توسعه داده و از ظرفیت آنها استفاده کنیم، بار سنگینی از مشکلات اجتماعی از دوش دولت برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر چه سمن‌ها حضور جدی‌تری داشته باشند، خطا در سیستم اداری کمتر می‌شود، تصریح کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی نخستین و بزرگترین تهدید خانواده‌ها و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور است.

درویش امیری با تأکید بر اینکه دولت به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد است، سمن‌‌های فعال را سرمایه‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مگر می‌توان موضوع آسیب‌های اجتماعی در حوزه اعتیاد و خانواده و فرهنگ را بدون حضور سازمان‌های مردم نهاد پیش برد.

این مقام با بیان اینکه مدیران استان زنجان باید از حضور سمن‌ها و اعتماد مردم به این سازمان‌ها به خود ببالند، ابراز کرد: انجمن خیریه مهرانه تبدیل به یک الگوی جامع و کامل برای کشور شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مبنای تاریخی، فرهنگی و دینی و قانونی مشارکت مردمی در استان زنجان نهادینه شده است، تصریح کرد: خوشبختانه امروز هیچ دغدغه ای در این رابطه در استان وجود ندارد.

درویش امیری با بیان اینکه آنچه موجب سربلندی تشکل‌های مردم‌نهاد شده فراهم کردن اعتماد مردم است، خاطرنشان کرد: جایی که اعتماد مردم ترک بردارد، ترمیم آن سخت است.

ارسال نظرات