استاندار زنجان:

تجار و صنعتگران استان توانسته اند به خوبی در بازارهای جهان ورود کنند

تجار و صنعتگران استان توانسته اند به خوبی در بازارهای جهان ورود کنند و با این روند، آینده خوبی برای حوزه های مختلف صادراتی استان می توان متصور شد.
کد خبر: ۸۸۱۸۷۷۳
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم جشن انقلاب در حسینیه اعظم زنجان، با بیان اینکه ایام جشن و شادی می تواند زمینه را برای شادی و نشاط جوانان در جامعه ایجاد کند، گفت: پایگاه های دینی و مذهبی همانند حسینیه اعظم، با برگزاری مراسم شاد و جشن ها، فرهنگی را ایجاد کنند تا جوانان با عشق و اشتیاق بیشتر به سمت این مراکز دینی روی آورند.

اسداله درویش با اشاره به میزان سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت و معدن استان را در سال 1357، حدود 44 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری تنها توانسته بود 4 هزار شغل ایجاد کند؛ این در حالی است که به برکت جمهوری اسلامی، هم اکنون میزان سرمایه گذاری انجام شده در استان و تنها در بخش صنعت و معدن به بیش از 5 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده و برای 42 هزار نفر در این مراکز صنعتی، شغل ایجاد شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هم اکنون در استان در حال انجام است، خاطر نشان کرد: چنانچه این سرمایه گذاری ها در حوزه صنعت و معدن به ثمر بنشیند، نزدیک به 90 هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه در گذشته دستاوردهای چشمگیری در حوزه آموزش عالی استان زنجان وجود نداشت، افزود: هم اکنون 3 مرکز آموزش عالی در حد بین المللی در استان فعالیت دارد و بیش از 70 هزار دانشجو در سطح استان و در مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

درویش امیری اضافه کرد: دانشگاه زنجان با فضای 450 هکتار زمین و امکانات بسیار فراوان و قابل توجه در جهت تربیت دانشجویان در حوزه های مختلف فعالیت دارد، دانشگاه علوم پزشکی زنجان در 7 دانشکده به پرورش نیروهای متخصص می پردازد و همچنین مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، یکی از مراکز بسیار مهم کشور در پرورش و تربیت نیروی متخصص و کارآزموده است.

وی با اذعان به مشکلات اشتغال در استان و کشور، گفت: با توجه به مشکلات ناشی از تحریم در کشور طی چند سال گذشته که منجر به رکود در حوزه اشتغال و تولید شده بود و علیرغم کاستی های موجود در این حوزه، نباید اقدامات انجام شده از سوی دولت به منظور رونق تولید و اشتغال نادیده گرفته شود.

مقام عالی اجرایی استان با اشاره به اینکه زنجان در حوزه زیرساخت های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، جزء استان های برتر کشور است، خاطر نشان کرد: با تلاش های صورت گرفته در استان و حمایت هایی که دولت انجام داده، انقلابی در حوزه انرژی، برق و الکترونیک در استان زنجان صورت گرفته است.

درویش امیری، میزان صادرات انجام گرفته از استان زنجان طی 10 ماهه امسال به 37 کشور جهان را، بیش از 245 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: تجار و صنعتگران استان توانسته اند به خوبی در بازارهای جهان ورود کنند و با این روند، آینده خوبی برای حوزه های مختلف صادراتی استان می توان متصور شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار