خبرهای داغ:
به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها جمعی از تشکل‌های مردم نهاد و فعالان زیست محیطی از چندین استان کشور با حضور در دریاچه نمک قم خواستار نجات این دریاچه از خشکسالی شدند.
کد خبر: ۸۸۱۸۸۹۸
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
تشکیل حلقه انسانی و امضای طومار برای نجات دریاچه نمک
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همزمان با روز جهانی تالاب‌ها جمعی از تشکل‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیستی از چندین استان کشور با حضور در دریاچه نمک خواستار توجه هرچه بیشتر مسوولان و نجات این دریاچه از خشکسالی شدند.

در این گردهمایی اعضای تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی از استان‌های قم، اصفهان، گلستان، خراسان رضوی، البرز و آذربایجان غربی به ویژه شهرهای قم، کاشان و آران و بیدگل و همچنین گروه کوهنوردی عارف در کنار جمعی از محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم حضور یافته بودند.

بر اساس این گزارش، فعالان و دوستداران محیط زیست در این گردهمایی با تشکیل حلقه انسانی و همچنین امضای طومار بر ضرورت احیای دریاچه نمک و توجه جدی به بحران خشکسالی در این منطقه که بیش از یک چهارم جمعیت کشور را با مخاطره‌های اقتصادی، اجتماعی و سلامتی مواجه می‌کند، تأکید کردند.

دریاچه نمک که در دهه‌های گذشته از طریق رودخانه‌های کرج، جاجرود، شور، قمرود و قره چای کاملا پرآب بوده است، اکنون با قطع حقابه‌ها، خشکسالی مستمر و برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی که موجب پیشروی آب‌های فراشور در سفره‌های زیرزمینی به سمت دشت‌ها و نابودی پوشش گیاهی و اکوسیستم منطقه شده، به یکی از کانون‌های فعال القاء ریزگردها در منطقه تبدیل شده است.
ارسال نظرات