خبرهای داغ:
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی وجود روحیه انقلابی در میان مسؤولان را از اولویت‌های مورد نیاز کشور دانست و گفت: با واگذاری‌های اصل 44 و وجود برخی از خسته شدگان، اشرافی‌گری در میان برخی از افراد نفوذ کرد در حالی که مردم به شیوه مطلوبی روحیه انقلابی خود را حفظ کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۱۹۰۰۴
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
مردم روحیه انقلابی را حفظ کرده‌اند / برگ برنده منطقه در اختیار جبهه مقاومت است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز بسیج مهندسین صنعتی که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد، با بیان اینکه دشمنی‌های استکبار در طول دهه‌های اخیر به صورت مستمر وجود داشته است، اظهار کرد:‌ با وجود این دشمنی‌ها دستاوردهای کنونی با وضعیت ایران در دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی از افزایش 2.5 برابری جمعیت ایران یاد کرد و افزود: در دوران اوایل انقلاب 165 هزار نفر دانشجو داشته اما اکنون این آمار به پنج میلیون نفر رسیده و کمیت مراکز آموزشی کنونی با گذشته قابل مقایسه نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال 57 از هر هزار کودک 111 نفر در هنگام تولد از دنیا می‌رفتند، تصریح کرد: این آمار در سال 94 به 14 نفر در میان هزار کودک رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای استکباری قبل از انقلاب به دنبال تبدیل ایران به کشوری مصرف‌گرا بوده‌اند، عنوان کرد: ایران قبل از انقلاب به دنبال اشتغال‌زایی برای خارجی ها بوده است اما وضعیت کنونی با آن دوران قابل مقایسه نیست هر چند مشکلاتی نیز وجود دارد اما این مشکلات به عملکردهای مسؤولان و گاهی مردم بستگی دارد چراکه مردم باید در انتخاب‌ها دقت کنند.

امیرآبادی وجود روحیه انقلابی در میان مسؤولان را از دیگر اولویت‌های مورد نیاز کشور دانست و مطرح کرد: با واگذاری‌های اصل 44 و وجود برخی از خسته شدگان، اشرافی‌گری در میان برخی از افراد نفوذ کرد در حالی که مردم به شیوه مطلوبی روحیه انقلابی خود را حفظ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حفظ آرمان‌های امام خمینی(ره) مشکلات کشور را رفع می‌کند، اظهار کرد:‌ با وجود اینکه در برخی از موارد بزرگ‌نمایی می‌شود اما بر اساس آموزه‌های دینی این میزان از مشکلات نیز غیر قابل قبول است و باید در راستای رفع آنها تلاش‌های لازم انجام شود.
مردم روحیه انقلابی را حفظ کرده‌اند / برگ برنده منطقه در اختیار جبهه مقاومت است
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ابر قدرت‌ها بدون اجازه ایران نمی‌توانند کاری را در منطقه دنبال کنند، تصریح کرد: این دستاورد عزت نظام اسلامی را افزایش داده است؛ در حوزه مقاومت اسلامی در منطقه اقدامات گسترده‌ای انجام شده که این اقدامات می‌تواند تحقق تمدن نوین اسلامی را به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در جریان آزادسازی حلب عزت ملت ایران به خوبی قابل مشاهده بوده و این آزادسازی اهمیت بسیاری داشته است چرا که جریان‌های تکفیری به دنبال گرفتن سوریه، نفوذ در عراق و در نتیجه رسیدن به خاک نظام اسلامی بودند؛ در داخل کشور نیز برخی از روی نادانی یا برخی به صورت دانسته از حضور ایران در کشورهای دیگر گلایه می‌کنند در حالی که لبنان و سوریه برای ایران اسلامی بسیار مهم است.

امیرآبادی با اشاره به اینکه اتفاقات منطقه با امنیت ملی کشور ارتباط مستقیم دارد، گفت: وضعیت کشورهای منطقه برای کشورهای غربی نیز اهمیت بسیاری دارد و کشورهای مختلف همراه آل‌سعود در سوریه و عراق هزینه‌های بسیاری کردند اما با تدابیر رهبر انقلاب اسلامی برگ برنده در اختیار جبهه مقاومت است.

وی از گسترش آموزه‌های دینی اسلام در کشورهای مختلف یاد کرد و ادامه داد: نظام اسلامی توانسته با تکیه بر داشته‌های خود مقابل خواسته‌های استکبار ایستادگی کند و فرهنگ مقاومت را در میان مردم کشورهای مختلف از جمله لبنان، عراق، سوریه، بحرین و یمن ترویج دهد.

امیرآبادی به برخی از ظرفیت‌های نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی می‌تواند با تکیه به این ظرفیت‌ها در راستای پیشرفت و تعالی حرکتی سریع‌تری داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها