2شهيد مدافع حرم پاكدشت شناسايي شدند

خبرگزاری بسیج: با تفحص های صورت گرفته در سوریه، دو شهيد مدافع حرم به نام هاي ذاكر حسين كريمي و عيوض حيدري از اتباع افغانستان شناسایی و به کشور منتقل شدند.
کد خبر: ۸۸۱۹۰۱۳
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱

 

شهيد ذاكر حسين كريمي 37 ساله فرزند نصرالدين كه خرداد ماه امسال براي نبرد با تكفيري ها به سوريه اعزام شده بود، بعد از ماه ها تلاش و مبارزه سرانجام به خيل شهداي مدافع حرم پيوست.

شهيد كريمي كه در هنگام شهادت داراي يك فرزند پسر و سه فرزند دختر بوده، ساكن محله خاتون آباد از محلات فقيرنشين شهرستان پاكدشت بوده است.

شهيد عيوض حيدري نیز 18ساله و مجرد به دور از چهار برادر و چهار خواهرش كه در افغانستان بودند، در كنار مادر و دايي در محله حصار امير پاكدشت زندگي مي كرد، براي جهاد و دفاع از حرم اهل بيت به سوريه رفت و عاقبت در ركاب رزمندگان اسلام به شهادت رسيد.

هنوز از مكان و زمان دقيق شهادت اين شهدا اطلاعاتي به دست نيامده است.

شهیدان ذاكر حسين كريمي و عيوض حيدري روز جمعه 15بهمن ماه بعد از اقامه نماز جمعه از مصلي امام خميني(ره) شهرستان پاكدشت به سمت ميدان معلم اين شهر تشییع  و در گلزار شهدای ده امام پاکدشت به خاک سپرده می شوند.

گفتنی است این دو شهید بزرگوار که از برادران افغانستاني ساکن پاکدشت بودند چند ماه گذشته به سوریه اعزام شده بودند که سرانجام بعد از ماه ها درگیری با نیروهای تکفیری در استان حلب به فیض شهادت نائل شدند.

شایان ذکر است شهیدان عيوض حيدري و ذاكر حسين كريمي به طور خودجوش و با تلاش فراوان برای دفاع از حرم آل الله خود را به تیپ فاطمیون رسانده و سرانجام به آرزوی خود شهادت رسیده است.

این گزارش حاکی است، شمار شهدای مدافع حرم پاکدشت تا امروز به بيش از 40نفر رسيده كه از اين حيث اين شهرستان در استان تهران پيشتاز است.

 محمد فرخي 

ارسال نظرات