خبرهای داغ:
نماینده وزارت نفت در قراردادهای بیع متقابل گازرسانی خبر داد

تولید یک میلیارد و 200 میلیون متر‌مکعب گاز در پایان برنامه ششم/ بازگشت سقف تولید نفت ایران به شرایط قبل از تحریم

نماینده وزارت نفت در قراردادهای بیع متقابل گازرسانی گفت: در پایان برنامه ششم به تولید یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب گاز دست خواهیم یافت.
کد خبر: ۸۸۱۹۱۰۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

محمود آستانه در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های گاز‌رسانی استان فارس که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: در پایان برنامه ششم در روز بیش از یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب گاز تولید خواهیم کرد در حالی که 800 میلیون متر مکعب مصرف داریم و با این تولید مازاد باید برای دستیابی به بازار منطقه برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: در استان فارس سال گذشته 500 میلیارد تومان پروژه تعریف و تامین اعتبار آن از منابعی که از دل خود طرح‌ها ایجادشده میسر شده است.

آستانه با تقدیر از نقش وزارت نفت در تامین منابع مالی و بودجه کشور اظهار داشت: صادرات نفت ما تا پیش از برجام زیر یک میلیون بشکه بود و تنها به پنج کشور می‌توانستیم نفت بفروشیم و مشکلات فراوان در بخش نقل و انتقال پول داشتیم و امروز با افتخار می‌گوییم سهم ایران به شرایط قبل از تحریم بازگشته و تولید به مرز چهار میلیون بشکه رسیده است.

وی با بیان این که وزارت نفت به خوبی در عرصه بین‌المللی و اوپک از عهده وظایف خود بر آمده، تصریح کرد: بیش از 8 میلیارد و 500 میلیون دلار قرارداد نفت و گاز در کشور منعقد شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار